En ny Bulldogägare på forumet.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Har inte ens körkort ännu, så ny är ett understatement.

Kanske ingen sporthoj, men drömma går ju.... :)

Är det någon som har tips på vad för styre man bör byta till, och vad som behövs för bytet, så skriv gärna en rad nedan!

Kan ju lägga till att jag bor i Stockholm också, och är 29 år!

/Niklas
 
Last edited:

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Testa med att slänga på ett vanligt cross-styre, svärfar har det på sin "Bulle" och det ser både bra ut samt e betydligt skönare att köra med... :tummenupp

//Tobbe :tungan

sweborn skrev:
Har inte ens körkort ännu, så ny är ett understatement.

Kanske ingen sporthoj, men drömma går ju.... :)

Är det någon som har tips på vad för styre man bör byta till, och vad som behövs för bytet, så skriv gärna en rad nedan!

Kan ju lägga till att jag bor i Stockholm också, och är 29 år!

/Niklas
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Tobbe_Borg skrev:
Testa med att slänga på ett vanligt cross-styre, svärfar har det på sin "Bulle" och det ser både bra ut samt e betydligt skönare att köra med... :tummenupp

//Tobbe :tungan

OK, jag har inte kikat så noga ännu (har inte fått den levererad ännu), men passar crosstyret i de befintliga fästena?

/Niklas
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Willkommen.

Testade polarens lätt trimmade Bulldog ifjol, och inte för att vara taskig, men mycket kändes som om det kom ifrån Yamaha Yankeen. Men fin och billig hoj i övrigt (försäkring / äga)

//D
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
loser skrev:
Willkommen.

Testade polarens lätt trimmade Bulldog ifjol, och inte för att vara taskig, men mycket kändes som om det kom ifrån Yamaha Yankeen. Men fin och billig hoj i övrigt (försäkring / äga)

//D

Ingen fara, att den har sina brister gentemot andra hojar vet jag, men det är också de som gör att den är rimlig att äga samt förhoppningsvis innebär att jag inte kör ihjäl mig direkt.... :näsblod
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Jupp, på hans sitter det iaf orginal "raisers" kvar... :)

Ha´re så gött och lycka till med hojen!!! :tummenupp

//Tobbe :tungan

sweborn skrev:
OK, jag har inte kikat så noga ännu (har inte fått den levererad ännu), men passar crosstyret i de befintliga fästena?

/Niklas
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Bikerbitch skrev:
Välkommen! När blir det till att ta körkortet då?

Första lektionen på fredag, andra på måndag. :) Hoppas få hem hojen senast nästa vecka så att den privata övningskörningen kan inledas.

Teoriprov försökte jag beställa förra veckan, men körkortstillståndet var inte klart då så det gick inte hem hos den vänliga damen i telefonen. Fick dock idag besked via email att tillståndet blev klart igår, så jag lär kunna beställa tid för teorin imorgon. Det skulle vara ung. 2 veckors väntetid i Farsta.

Sedan blir ju manöverprovet en annan femma.... siktar på många mil privat körning varvat med några körlektioner ytterligare, och sedan när det känns rätt kanske en intensivkurs i Västerås där man bott som ung spjuver. Jag siktar på att det skall ske i sommar i alla fall. Får jag övningsköra mycket med polarna så känns det väl som mindre bråttom, samtidigt som jag blir en bättre förare snabbare, såååå.... vem vet.

Låter det som en plan? :confused:
 

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Ort
s-tälje
Hoj
zx6r 98
sweborn skrev:
Första lektionen på fredag, andra på måndag. :) Hoppas få hem hojen senast nästa vecka så att den privata övningskörningen kan inledas.

Teoriprov försökte jag beställa förra veckan, men körkortstillståndet var inte klart då så det gick inte hem hos den vänliga damen i telefonen. Fick dock idag besked via email att tillståndet blev klart igår, så jag lär kunna beställa tid för teorin imorgon. Det skulle vara ung. 2 veckors väntetid i Farsta.

Sedan blir ju manöverprovet en annan femma.... siktar på många mil privat körning varvat med några körlektioner ytterligare, och sedan när det känns rätt kanske en intensivkurs i Västerås där man bott som ung spjuver. Jag siktar på att det skall ske i sommar i alla fall. Får jag övningsköra mycket med polarna så känns det väl som mindre bråttom, samtidigt som jag blir en bättre förare snabbare, såååå.... vem vet.

Låter det som en plan? :confused:

Välkommen.
Låter som en plan :) Om du har vägarna förbi södertälje, säg till!
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Uppkörningarna verkar ta slut :gnissla
Jag klarade teoriprovet idag :banana och beställde 2 sekunder senare min uppkörning. Jag fick 13e maj ( :4skrika ) vilket är lite nära, men annars var det att vänta till slutet på juni :(

Lycka till med kortet.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
vågen skrev:
Uppkörningarna verkar ta slut :gnissla
Jag klarade teoriprovet idag :banana och beställde 2 sekunder senare min uppkörning. Jag fick 13e maj ( :4skrika ) vilket är lite nära, men annars var det att vänta till slutet på juni :(

Lycka till med kortet.

Skall ta teorin den 21a maj. Jag känner mig lite upprörd över att jag måste jobba i nästan två veckor framöver så jag inte kan köra.... har bara kört 20 mil hittills och är redan nykär :3freak
 

Coola Ola

Guest
sweborn skrev:
Skall ta teorin den 21a maj. Jag känner mig lite upprörd över att jag måste jobba i nästan två veckor framöver så jag inte kan köra.... har bara kört 20 mil hittills och är redan nykär :3freak

Visst är det underbart med hoj? :kär Välkommen till forumet o lycka till med kortet!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top