Elitserietråden 2010/2011!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Som brukligt startar jag denna tråd.

Vad tror ni om säsongens upplaga av Elitserien i ishockey? Det har ju sannerligen börjat intressant med ex-Frölunda(Borås)-målisen Rahm som pumpat bola, LHC-firman (:hihi) flippar för att Jonas Junland inte valt "Cluben (:zpy)", Färjestad har ett helt sinnessjukt lag, VF är haussade som vanligt, AIK är med (:gnissla), många har stuckit till sibirien för att frysa röv, osv. osv.

Som vanligt har ju träningsmatcherna (som aldrig betyder något) dragit igång och det ser onekligen intressant ut.

Pass på, snart är vi igång!

Ädit: Några nya regelinföranden/-ändringar som man behöver veta om inför denna säsongen?

Ädit2: Jag återkommer med tips på sluttabell samt finalsegrare allt eftersom.

Regeländringar (som jag kommer ihåg)

Tränaren får inte välja straffskytt om det blir straff under matchen. Den som blir nerdragen ska lägga straffen.

Straffar om det är oavgjort efter ordinarietid.

Om puckföraren blir tacklad framifrån blir det inte checking to the head om han får en smäll mot huvudet då puckföraren måste hålla lite koll själv.
Men kommer smällen från sidan mot huvudet så är det checking to the head.

Regeländringar (som jag kommer ihåg)

Tränaren får inte välja straffskytt om det blir straff under matchen. Den som blir nerdragen ska lägga straffen.

Straffar om det är oavgjort efter ordinarietid.

Om puckföraren blir tacklad framifrån blir det inte checking to the head om han får en smäll mot huvudet då puckföraren måste hålla lite koll själv.
Men kommer smällen från sidan mot huvudet så är det checking to the head.
Kan vara värt att notera för puckstirraren Prestberg. Årets floppvärvning, befarar jag.

Kan vara värt att notera för puckstirraren Prestberg. Årets floppvärvning, befarar jag.

Jepp, han får hålla upp huvudet. Finns ju några i ES som kan dela ut goa proppar. Tur att han inte spelar i DIF :D

Kommer fortfarande ihåg hur försiktig han var för att gå in i närkamper ett bra tag efter Nordmarks tackling i finalspelet -98.
Sen att det sket sig till slut ändå är något jag fortfarande försöker förtränga...

tror HV har goda chanser i år igen:) ,lhc får gärna åka ur. sen har vi sett nog av djurgården

Jepp, han får hålla upp huvudet. Finns ju några i ES som kan dela ut goa proppar. Tur att han inte spelar i DIF :D

Kommer fortfarande ihåg hur försiktig han var för att gå in i närkamper ett bra tag efter Nordmarks tackling i finalspelet -98.
Sen att det sket sig till slut ändå är något jag fortfarande försöker förtränga...
Rättelse: Prestberg har aldrig någonsin gått in i någon närkamp.

5-0 till HV efter första i European Trophy. Tjoho!

Det värsta är väl att Honkjäveln säkert har fått löneförhöjning till över 300 lök i månaden inför denna säsong.

Men, som vanligt "träningsmatcherna" betyder ingenting. :rolleyes:

Ryktas att Honken är påväg till Brünäs, redan innan säsongen är igång.

Frågan är dock om Honken är villig att gå ner sisådär 1000% i lön bara för att få hänga lite uppe i Gävle med de gamla kompisarna? Om inte annat lär han ju gå dit efter att kontraktet gått ut efter denna säsongen.

För min del får han gärna lämna, redan nu. Maken till svajig och omotiverad (tillika sinnessjukt överbetald) lirare får man leta efter.

Modo Hockey är mitt lag men det känns inget vidare inför denna säsongen. Tror förväntningarna inte är så stora på dem heller som de varit de senaste åren. Kan bara bli bättre än förra året i princip. :)

Frågan är dock om Honken är villig att gå ner sisådär 1000% i lön bara för att få hänga lite uppe i Gävle med de gamla kompisarna? Om inte annat lär han ju gå dit efter att kontraktet gått ut efter denna säsongen.

För min del får han gärna lämna, redan nu. Maken till svajig och omotiverad (tillika sinnessjukt överbetald) lirare får man leta efter.
Konstigt att man hänger kvar vid hårrrrrrrrrrrrtttttttt (tjötelabårrrrrrrgska) kritiserade Honken år efter år.

Honken åker tillbaka till Gävle när han tömt Frölunda på likvida medel. :) (Det är så kontraktet med Brynäs är skrivet. ;))

Back