Eftermarknadsdelar till Suzuki GSX-R 1000 2004

zamuraj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -04
Hej och hallå!

Första stycket är bakgrund, hoppa över det för att komma till saken.

Jag har nyligen köpt mig en Gixxer enligt rubriken (limited edt. ^^). Dess första ägare i Svea Rike gav sig på lite ombyggnation och drog bl a upp avgasröret under/sadeln så att bara änden stack ut precis vid reg.skylten. Det var riktigt snygg och lät gött, men hojen tappade väl mycket effekt över 10 000 rpm så jag plockade bort dB-killern. Då lät den för mycket istället och gick kasst under 3 500 rpm men som ett skott över. Nu har jag bestämt mig för att stoppa tillbaka org.röret och dämparen och hoppas att den ska gå rent i hela registret. Det sitter en PC på som jag antar är programmerad för originalen.

Hursom, igår fick jag bort det omdragna röret och insåg att det är ett stort hål för det i undertailen och att reg. skylt och blinkers flyttats ett par gånger. Det gamla röret hade också smält plastdetaljer lite varstans.
Nu är jag på jakt efter en ny, prisvärd undertail. Den här sitter på nu, svart: Länk
Jag vill också ha svart slip- eller bolt-on istället för org.dämparen.

Jag tycker att det varit svårt att hitta undertail utöver den jag länkat och dämpare utöver Yoshimura. Jag har börjat beta av länkarna här, men de är ju väldigt allmänna. Är det någon som vet en bra, mer specifik sida eller som kan rekommendera mig delar? Vart köper man Yoshimura-dämpare?

Jag hittade ingen modellspec. tråd eller en som var vad jag letade efter, men länka gärna.
Stort tack!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...