ducati killer

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
på vägen hem från rörken i måndags skule jag svänga in på en väggren från vägen och vänta in en kompis. väggrenen visade sig vara en trotoar med tillbehör. :confused: ingen ursäkt till det som hänt men lite fakta hur det va:
mötande trafik, trafik bakom, halvljus på hojen gat lyktor som inte va i drift samt lite ljus från husen kl ca 23

som ni förstår så gick jag i backen. (med mig är det ingen fara alls, jag är odödlig :yoparty ) men min ducce gick det sämre för. alltså i ca 50 glider den ett par meter på plasten och genom plasten.. det ser inte så farligt ut men men en del saker ska ju bytas.
frontkåpa, sidokåpa, kuts, fotpinnar med fästen, gas- och bromshandtag, backspegel, kopplings korg och motor halva, fälg fram, framgaffel. ev fäste till lyktorna. :gnissla sen är det ju skadad ställ och hjälm och handskar.

nu har de kollat på skadorna på min lokala ducati butiken. skador överstiger 50% av hojens värde utan att momsen och arb. kostnaden är inräknad så risken är liten att det blir nån reparation. :död men men man vet ju inte.

förjävligt i så fall! hojen är intakt och körbar utan några funktions fel. jag har bara dödat den! det blir förmodligen en skönhet mindre på vägarna..

förlåt mig! :Bugar

det gör ont att se den stå inför en framtid på skroten. suck..

Last edited:
Det är en bedrift att paja allt det i 50 knyck.....

Dock så är det ju så att skit händer och det var bara materiella skador.

Chris Ash skrev:
Det är en bedrift att paja allt det i 50 knyck.....

Dock så är det ju så att skit händer och det var bara materiella skador.

så sant så! den la sig på sidokåpan och gled på trotoaren med baken i luften och jag efter och tittade :3freak hela vikten på i stort sätt samma ställe. det sjuka är att det ser inte utt att vara så mycket fel när man tittar. tyvärr har jag ingen kamera men ska försöka fixa nån bild ändå.

VA!!!! Jag trodde att en ducce var odödlig...Så fel jag hade.

Glasfiber och epoxi sen är det bara att åka vidare, Alternativt krasch kåpor, Gör upp med f-bolaget så kan du kanske åka vidare på en hoj som är näst inill gratis

Faan så tråkigt =( hoppas du får bra betalt för den och att det går fort..

tragiskt :( tur att det gick bra, o ingen blev skadad det matriella ordnar sig nog :pannkyss

SvartR1a skrev:
Glasfiber och epoxi sen är det bara att åka vidare, Alternativt krasch kåpor, Gör upp med f-bolaget så kan du kanske åka vidare på en hoj som är näst inill gratis

ja det hade varit guld om man kunde göra så.. känner en som gör just ducce kåpor.. så få se hur det blir! det känns för jävligt att minska beståndet på det viset
fy på mig! :ajjabajja

storken skrev:
ja det hade varit guld om man kunde göra så.. känner en som gör just ducce kåpor.. så få se hur det blir! det känns för jävligt att minska beståndet på det viset
fy på mig! :ajjabajja

kontant reglering kallas det :tummenupp att reducera ducce beståndet kallas väl populärt för evolution :rolleyes:

SvartR1a skrev:
kontant reglering kallas det :tummenupp att reducera ducce beståndet kallas väl populärt för evolution :rolleyes:

kontant reglering.. ska lägga på minne.. de ger mig pengar för vad det skulle kosta att reparera? samtidigt tar de risk att de få betala ut en gång till för samma hoj då man kraschar igen.. hmm går de på det?

Aj fan :rolleyes:

Lider med dig Ducce-broder.

Gå in på www.bikt.se och skriv in samma grej där så blir du fri från dina synder och kan köpa en ny hoj sen med gott samvete.

955i skrev:
Aj fan :rolleyes:

Lider med dig Ducce-broder.

Gå in på www.bikt.se och skriv in samma grej där så blir du fri från dina synder och kan köpa en ny hoj sen med gott samvete.

broder jag bär sorg band! biktsidan såg inte så sörjös ut :tuttar hade tänkt mig vara hoj fri nästa sommar ivf.. ska flytta till gbg en ducce är inte riktig stads hoj.. det kommer rycka andra intressen oxå.. :mad:

Last edited:
Maste försäkra sig om att hojjen är i kördugligt skick och ej farlig

tänka sig att glass kan mildra smärtan i kroppen och i själen! en big pack extra soft vanilj mmm.. med nonstopp på...

Färsäkringsbolaget är inte så dum så att dom tar samma skada 2 ggr, det ser dom till...

Ricken skrev:
Färsäkringsbolaget är inte så dum så att dom tar samma skada 2 ggr, det ser dom till...

ju ju men de tar risk att samma hoj får de ersätta två gånger.. får man bort den från gatan så är den ur värden..

Synd på så fin hoj, sneglade på den på Rörken och är själv sugen på en 748/916/996.Höll även utkik på vägen förbi Månkarbo i veckan och tyckte mig se en massa röda repor på höger sida vid det sista huset innan 90-sträckan?

Back