Finns inte ens med på sprängskissen, men de sitter på kolvarna om du köper artikel 13 i skissen. Den satsen kostar knappa tusingen...Vad är kolvlocken?
View attachment 491817
Har pillat med lite olika bromsok, men "lock" som du beskriver har jag inte råkat ut för. Undrar vilken funtion de har? Plast/stål/alu, skruvade eller snäppta? Kan knappast ha någon funktion för kolvens rörelse ut o in, kanske abs-påverkan när trycket släpper/går på att de dämpar vibrationer i systemet. Intressant.....Det är alltså dessa lock jag menar - jag har förmodligen inte terminologin korrekt:
View attachment 491818
Funktionen är för att minska värmeöverföring då insatsen (bättre ord kanske?) är i kompositmaterial istället för metall. Det är vad som står här iaf:Har pillat med lite olika bromsok, men "lock" som du beskriver har jag inte råkat ut för. Undrar vilken funtion de har? Plast/stål/alu, skruvade eller snäppta? Kan knappast ha någon funktion för kolvens rörelse ut o in, kanske abs-påverkan när trycket släpper/går på att de dämpar vibrationer i systemet. Intressant.....
![]() |
Hoj-X 2024
Den andra till fjärde febru... |
![]() |
Honda miljardsatsar på elmotorcyklar
Tidigare under veckan höll ... |
![]() |
Triumph TF 250-X redo för crossbanan
Det har ryktats om den så l... |
![]() |
Anmälan öppen för Speed Weekend
Den 1-2 mars nästa år är de... |
![]() |
Mer om MC-Mässan 2024
Den 26 – 28 januari samlar ... |
![]() |
Nya KTM 1390 SUPER DUKE R
KTM har lanserat 1390 SUPER... |
![]() |
KTM 1390 Superduke R 2024!
Till nästa år firar KTM Duk... |
![]() |
Triumphs nya cross presenterad, välkommen TF 250-X!
Idag visades den äntligen u... |
![]() |
Nya endurokläder från USWE!
USWE Lera, byxor och tröja.... |
![]() |
MC-Mässan 2024 närmar sig
Den 26 – 28 januari samlar ... |