när man fåt in "flytet" så tar det inte mera än 3-4h. att strippa en hoj!
dock ska du tänka på att sätta tillbaka de skruvar/muttrar som du kan skruva tillbaks för att underlätta att få rätt skruv i rätt hål etc. märka upp resten av de skruvar som du måste ta bort i ex. s.k "RED-LINE" (knark)påsar som du sedan skriver en "märkning" på ex. "höger sidokåpa" , "toppkåpa" , etc. alt. så lägger du i en lapp i påsen me märkningen på.
annat knep som funkar bra på främst kåpor etc. där skruvarna kan skilja i längd som på ex. motorr där det kan var 5-6 skruvar av olika längd på som man kan bli tokig på..., knepet e att rita en snabb skiss på kåpan i lämlig storlek typ "A4" på en bit Wellpapp o sedan trycker du skruven igenom wellpappen på ungefär samma vis som de sitter på kåpan. , märk även vilken sida som ska var vart o upp-ner me.
elsystemet sitter me nån typ av buntband i plast som man oftast kan byta ut mot vanliga buntband när hojen ska ihop så klipp loss ORG. buntband.
när man var yngre så tyckte man ju att sporthojar var så grymma me blank ALU-ram o allt...


, numera så har ju alla modernare sporthojar svartpulverlackade ram/sving vilket e snyggt tycker jag iallafall.. , väldigt cleant tycker jag. sen kostar det ju bara runt 1500kr för ram & sving o runt 250kr/fälgen. , även på de flesta pulverlackstäder så finns det ju ett flertal olika pulverlackskulörer att välja på , sen så e ju pulverlack grymt slitstarkt
Det krävs ju inte heller nåt märkvärdigt förarbete mer än att grejerna ska vara rengjorda från olja o skit sn e det bara o lägga på pulverlack direkt på ren ALU. , fälgar etc. som redan varit pulverlackade (oftast) behöver ju firman bara våtslipa lite för att få den nya pulverlacken att fästa
dock så SKA man alltid skruva i skruvar i ALLA gänghål så INTE pulverlacken kommer in o täpper till gängan.
samma me lager/lagerbanor etc.
R6 -99-01 e ju lite trista i designen på kåporna då jag dels tycker att bakcutsen e rejält tam , sen så e ju toppkåpan muppig me lufthålet mitt-emellan lyserna.
dock eftersom TS. redan vurpat sina ORG. kåpor så skulle han ju kunna uppgradera hojen me nyare R6 kåpor

finns ju rätt billiga nya "krasch-kåpor"
enda lager du har i princip påen hoj förutom i motorn e ju hjullager o sen i ramen så sitter det ju koniskt styrkronelager så e rätt dyrt att köpa nya. , du kan ju redan nu känna om det glappar. , dock så brukar det räcka att bara dra åt styrkronemuttrarna som drar ihop lagret så de blit tight o fint!
sen i svingen så sitter det väl en 6-8 st. nållager som man i princip bara kan fetta in rejält o kolla så alla nålarna sitter kvar i lagret , samma vara försiktigt när man drar ut genomgående axeln som går rakt igenom ramen/motorn/svingen.
jag skulle hellre satsa på svart pulverlack på ram & sving , sen lite nya kåpor o skit!
dock så får du nog bygga om bakramen som håller bakcutsen om du ska göra det.
sprickor i ORG. kåpset kan du smälta ihop me lödkolv modell: "större" , se bara till att slipa bort all lack vid sprickan så du inte får in massa lack i plastsmältan.
mvh.T