cross till motard?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Jag är fyller 18 nästa sommar och börjar fundera lite på vad ja ska skaffa för hojj. Jag är fruktansvärt sugen på en supermotard som jag kan leka av mig lite med. Men har tyvärr inte råd med dom dyra fina hojjarna. Så det jag undrar över är vad som krävs för att göra om crossar till motards?
Är det bara byta däck till motarddäck sen är det bara tuta å köra? Eller är det massa andra saker som måste justeras? Och vad ska man hålla sig till för Cc. Min polare hade ktm på ngt runt 600cc vilket han tyckte var för mkt.. hojjen vart tung osv. Men man vill juh inte ha några problem med att få upp den på bakan om man säger så ;)
 
Skaru åka på gatan så är hjulen å bromsarna inte det lilla problemet ;> Registrera en crosshoj e en hög med jobb.
 
Jokke_ skrev:
Jag är fyller 18 nästa sommar och börjar fundera lite på vad ja ska skaffa för hojj. Jag är fruktansvärt sugen på en supermotard som jag kan leka av mig lite med. Men har tyvärr inte råd med dom dyra fina hojjarna. Så det jag undrar över är vad som krävs för att göra om crossar till motards?
Är det bara byta däck till motarddäck sen är det bara tuta å köra? Eller är det massa andra saker som måste justeras? Och vad ska man hålla sig till för Cc. Min polare hade ktm på ngt runt 600cc vilket han tyckte var för mkt.. hojjen vart tung osv. Men man vill juh inte ha några problem med att få upp den på bakan om man säger så ;)

1. Gatregga en cross? Lycka till...

2. Får du inte upp en KTM 6-nånting på slangen så är det inte hojen som är problemet...

3. Om jag får vara lite mindre sarkastisk då. De flesta motarder som har längre serviceintrevall är på 600 cc och uppåt. Vill du ha en lätt motard med långa serviceintervall, leta upp en utan elstart och annat lull-lull. KTM 660 är väl en sån?
 
Back
Top