bye bye körkort

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
japp de som man inte trodde kunde hända hände!!..

körde 88 km/h på 50 väg och polisen kutar ut i vägen som om jag skulle gasa ännu mer och dra i från dem.

Men jag kör lungt o fint in till kanten och stannar.
Ingen idé att överklaga eftersom de hade mätt med laser.
Jag fick sota mitt brott och 2000 spänni böter plus indraget körkort i 2-3 månader trodde poliserna jag prata med.

Av denna händelse har jag lärt mig att aldrig köra mer än 30 för fort på 50 vägar, Och att poliserna var jävligt trevliga. gentemot vad jag varit med om tidigare.

//jonas

alltid tråkigt, men du får skylla dig själv :rolleyes:
du behöver ju ändå ingen lapp för att köra, och nu är ju ändå säsongen över för de flesta (även för dig?) så du behöver det kanske inte.

att förlora kortet är jävligt synd, men "shit happends".
du kommer vara ute på vägen igen om ett tag...

jag har märkt att pölisen inte gillar sporthojar specielt mycket...
jag har haft kk i Ca.3 veckor, och har blivit stoppad 2 gånger redan...

jag hamna i en flygande inspektion, de kör en gammal rostig o risig nissan framför mig, o vad tror du händer, snuten vinkar inte MIG in till vägkanten...BAH!!! :huvet

Vet hur det känns. Jag får snart tillbaka mitt kort, efter att ha varit utan det i tre månader. Körde 94 på 50 väg.

Geiger skrev:
Vet hur det känns. Jag får snart tillbaka mitt kort, efter att ha varit utan det i tre månader. Körde 94 på 50 väg.
Då måste du ha varit och tallat på gränsen att få skaka galler?

scud skrev:
Då måste du ha varit och tallat på gränsen att få skaka galler?

Ingen aning. Jag var glad att det bara blev 94, då jag hade närmare 110 på mätaren, när jag såg Polisen sikta med laserpickan på min bil.
(Inga moralkakor tack!!)

Skrev till Länstyrelsen att jag tvunget behövde bil till jobbet osv, samt ordnade med ett intyg från Arbetsgivaren att jag var oumbärlig i jobbet.

Tre månader utan kortet, samt 2000:- i böter.
En av dom jobbigaste perioderna i mitt liv.

sunkan skrev:
japp de som man inte trodde kunde hända hände!!..

körde 88 km/h på 50 väg och polisen kutar ut i vägen som om jag skulle gasa ännu mer och dra i från dem.

Men jag kör lungt o fint in till kanten och stannar.
Ingen idé att överklaga eftersom de hade mätt med laser.
Jag fick sota mitt brott och 2000 spänni böter plus indraget körkort i 2-3 månader trodde poliserna jag prata med.

Av denna händelse har jag lärt mig att aldrig köra mer än 30 för fort på 50 vägar, Och att poliserna var jävligt trevliga. gentemot vad jag varit med om tidigare.

//jonas

PS! Frågade du dem inte om Platsprotokollet???

Geiger skrev:
Ingen aning. Jag var glad att det bara blev 94, då jag hade närmare 110 på mätaren, när jag såg Polisen sikta med laserpickan på min bil.
(Inga moralkakor tack!!)

Skrev till Länstyrelsen att jag tvunget behövde bil till jobbet osv, samt ordnade med ett intyg från Arbetsgivaren att jag var oumbärlig i jobbet.

Tre månader utan kortet, samt 2000:- i böter.
En av dom jobbigaste perioderna i mitt liv.

Du kom säkert rätt lindrigt undan. De lär ju va snälla om man inte torskat tidigare (har du?). Nästa gång kanske du slutar som någons biatch :hihi

raceman_peps skrev:
Välkommen i klubben "Vi Som Torskat Lappen"! :banana

Var det med bil eller båge?

Hejs!

det var med båge, yamaha r6.

men det spelar ju ingen roll får ju inte köra bil för det!

Jag blev av med kortet i måndags :gråta
Precis när jag är inne i omkörningen tar polisen mig med radarn.
174 på 70 väg. :huvet
Veti fan om jag får tillbaka kortet inom ett år, å då får man ju ta om det :mad:
Kanske är någon som är intresserad av en R1 :confused:

Binnike_Swe skrev:
Jag blev av med kortet i måndags :gråta
Precis när jag är inne i omkörningen tar polisen mig med radarn.
174 på 70 väg. :huvet
Veti fan om jag får tillbaka kortet inom ett år, å då får man ju ta om det :mad:
Kanske är någon som är intresserad av en R1 :confused:

Ajajajaj... Lider med dig!!! :(

tråkigt me lappen... surt som fan :(

Däremot tror jag att du får lugna ner dig lite till. 29 för fort på en 50 väg leder oxå till att dom plockar lappen. På 30 OCH 50-vägar är de 20 km/h för fort som gäller om man vill åka från brottsplasten med kk:et kvar i näven.

jaja, skit samma nu iofs.

dags för film...eller var de nåt annat?!

Påväg hem idag mellan Norrköping o Katrineholm.. öh.. så rockade jag lite omkörningar. Precis runt ett krön lägger jag märke till en polis som är längre bort på rakan, parkerad under en järnvägsbro... o över krönet på andra sidan rakan kom det en BMW i full fräs... Det var vackert hur polisen drog efter o körde igång saftblandarn.

Tur det inte hände mig bara =)

Mark skrev:
tråkigt me lappen... surt som fan :(

Däremot tror jag att du får lugna ner dig lite till. 29 för fort på en 50 väg leder oxå till att dom plockar lappen. På 30 OCH 50-vägar är de 20 km/h för fort som gäller om man vill åka från brottsplasten med kk:et kvar i näven.

jaja, skit samma nu iofs.

dags för film...eller var de nåt annat?!
nä, 30km/h på alla utom 30-vägar.

Back