brottslighet i landskrona...

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
har läst gamla trådar från 2005 angående mc stölder i landskrona.
är nyfiken på om det har blivit bättre eller sämre och om adnan fortfarande härjar där nere eller om han är död och begraven eller helt enkelt har vuxit upp.

Hade det inte varit enklare om du lagt tråden i OT2 på en gång?
popcorn.JPG

Hade det inte varit enklare om du lagt tråden i OT2 på en gång?
popcorn.JPG
ackta!! Snart kommer Bozo och kritiserar sig själv genom dig.

Landskrona är som en stor liten stad. Rörande stölder är det väl lite beroende av var du bor. Nybyggena i hamnområdet känns säkert.

men förlåt då att jag inte gjorde det från början,men du som verkar gilla att leka moderator kan väl hjälpa mig placera den i rätt forum..

Swedie har inte hunnit ge mig min sheriffbricka ännu så jag kan inte hjälpa till...

Var f.ö. inte så allvarlig. Menade mest att den här tråden med säkerhet spårar ur inom 20 inlägg och därför hade kunnat ligga i OT2 på en gång.

Men för att svara på din ursprungsfråga så tror jag Wonderwizard är den som har absolut bäst koll på vad som händer i hojtjuvarbranchen i Landskrona.

Swedie har inte hunnit ge mig min sheriffbricka ännu så jag kan inte hjälpa till...

Var f.ö. inte så allvarlig. Menade mest att den här tråden med säkerhet spårar ur inom 20 inlägg och därför hade kunnat ligga i OT2 på en gång.

Men för att svara på din ursprungsfråga så tror jag Wonderwizard är den som har absolut bäst koll på vad som händer i hojtjuvarbranchen i Landskrona.

okej,jag förstår hur du menar,kanske hade räckt med att pm,a wonderwizard och hört med honom hur det går därnere.
förlåt för mitt arroganta svar:)

Allt lugnade sig efter jag flyttade därifrån. :fakta

Det stjäls och lever rövare på sina håll fortfarande och bevisligen stjäls det hojar också men jag tycker det har blivit betydligt lugnare bara de senaste åren. När jag flyttade till Landskrona 1996 sprängdes det biljardhallar och var skottlossning på öppen gata. Innan finanskrisen var saker och ting betydligt lugnare hursomhelst och polisen har ökat sin närvaro i stan drastiskt vilket har gjort stor skillnad. Tyvärr är det fortfarande ganska segregerat på sina ställen och med finanskrisen har möjligheten till jobb minskat men de stora, billiga områdena håller på att slås isär med hjälp av bostadsrätter och nybyggnationer. Enligt mig har det gjorts betydligt större framsteg i Landskrona de senaste tio åren än i Helsingborg eller Malmö men man kanske accepterade problemet tidigare i Landskrona.

Du har så rätt...
Tog bara ngr inlägg så var det kört:jisses

ackta!! Snart kommer Bozo och kritiserar sig själv genom dig.

Landskrona är som en stor liten stad. Rörande stölder är det väl lite beroende av var du bor. Nybyggena i hamnområdet känns säkert.

Är inte Landskrona mer som en liten liten stad? Eller möjligen en jävligt liten stor stad.

Tack Kantian, för epitetet "Jävla byhåla". Landskrona är ingen stor stad, det är rätt, men det kunde varit en perfekt liten stad. Och var det fram till för ca 10-12-15 år sedan. Tyvärr har vi otroligt stora problem med segregering i Landskrona. Invandrarna från företrädesvis Balkan, (läs Albaner), anser sig stå över allt vad lagar och normer heter. Det stjäls för tillfället ganska mycket hojjar. När min stals var det 5 landsvägshojar på 3-4 dagar. Mycket crossar och mopeder försvinner oxå. Polisen har absolut inget intresse av att hitta förövarna, jag letade som en idiot, natt som dag, i en och en halv vecka. När jag genom tips, jagande av hojen tre gånger, skuggade småblattar på stulna mopder flera gånger, hade vi till slut ringat in några troliga begränsade områden. När jag sen kunde fotografera, tyvärr bakifrån, två individer, på en moped som var så nystulen så att inte ens ägaren visste om det, och såg dom köra in på en gård, och efter en halv minut köra därifrån igen. Körde jag först efter dom för att se var dom blev av, sen körde jag tillbaka och gick jag in på gården och hittade min hoj. Eftersom min hoj setts köra längs samma sträcka som jag följde efter mopeden på, är det ju givet att dom hade kommit tillbaka inom hyffsat kort tid. Ringde och bad Polisen komma, och sitta och vänta på individerna på den stulna mopden, samt att jag hittat min hoj. Vad händer, efter 45 minuter kommer Kling och Klang, (förlåt konstaplarna, ni var väldigt vänliga och hjälpsamma, men...), och bränner rätt fram till porten med en målad bil. När jag springer fram och berättar allt ännu en gång och frågar varför dom gör så, så säger dom att det viktigaste är att jag får tillbaka min hoj. Jo tack, om jag så skulle sitta där dygnet runt i en vecka, så hade hojen inte lämnat adressen utan att det var i mina händer. Men än vitigare hade ju faktiskt varit att få tag i brottsligarna. Trodde fram till då att en av Polisernas vitigaste uppgifter var att arbeta preventivt mot brotslighet. Så läget i Landskrona är i inte vidare positivt. Och då har jag ändå inte kommenterat dagliga rån, misshandelsfall o.dyl. I en stad med 30.000 invånare.

Landskrona är en stad jag inte skulle vilja bo i, fast om man ser på historiens gång så förklarar de väll sig självständiga från Sverige snart

Tyvärr sprider sig beteendet från stad till stad. Jag tror innerst inne att poliserna som individer vill agera annorlunda men om de gjorde vad som verkligen behövdes (rensade upp bland alla ungdomsgäng) så skulle politiker och journalister bli alltför upprörda. Vi kan ju inte låta ordningsmakten bevisa att våra floskler om "berikade samhällen" har varit skitsnack de senaste 20 åren...

Back