Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Någon som har erfarenhet av Pagid gul, Pagid orange eller Performance Friction 01?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte bara mot slitaget på skivorna utan även på fälgarna.
densamme skrev:På gata finns det ingen anledning att sätta på värre grejer än vad fabriken förespråkat.
Utveckla gärna det där, pratar vi fälgarnas ytbeläggning eller extrem värmeutveckling eller ???
Slutsatsen efter att ha läst runt på en del forum är att Pagid verkar vara lämpligare sett till helheten. Det lutar åt att köpa någon version av dem. Tar gärna emot fler erfarenheter och synpunkter. Tack för svaren så här långt.
Jag har provat lite olika genom åren.
Pagid Gul, PFC-97, PFC-01, Carbotech XP8, XP10 mm.
Pagid är väl ok, men bäst bett på bananen ger PFC.
97rna äter skivor speciellt kalla, medans 01 är snällare mot
skivorna men det går åt mer belägg.
Varesig 97orna eller 01 funkar bra kalla öht.
Vilka man föredrar beror på hur man använder bilen.
Är det bara bana så hade jag gått på PFC01, men om det är 70% glassätarbil så är nog gula pagid mer rätt.
Ni verkar ha lite koll på det här. Jag vill ha större skivor på min E38 740 utan att behöva titta djup i plånboken. Till E38:an finns knappt några värre skivor ens. Så antingen ska jag hitta en bil med större skivor (och större utbud till) och bygga distans till oken. Eller hitta ett billigt kit med allt.
Någon som har koll?
Kan tyvärr inte hjälpa dig med sådant. Hör dig för på en bilverkstad eller sök information på något BMW forum. Personligen har jag lite svårt att förstå syftet med större skivor eller bättre bromsar i huvudtaget på den biltypen. Mina åsikter kanske inte är relevanta vilket jag har respekt för. Vore jag dig skulle jag först titta på att uppdatera dina bromsok, andra belägg och stålomspunnet för en stummare känsla i pedalen. I slutändan tror jag du kommer att tycka att det var bortkastade pengar. Hur man än vrider och vänder på det är en BMW 740 ingen sportbil. Vikten och den långa hjulbasen kommer alltid att vara ett handikapp även om bilen går fort rakt fram.
Jag har pratat med Pean men de hade inte mycket tips. Jag vet mycket väl att det inte är en banbil eller ens lämpad för det. Den ska agera roadtrip bil i första hand. Den ska dock dra ner en 540 E34 kompressor till ringen i höst och då vill man prova något varv. Eftersom jag inte är 18 längre är inte min första tanke chip och mer effekt utan mer uttåliga bromsar. Det är inte bromsverkan det är fel på utan värmatåligheten. Då är det bara mer stål som gäller.
Den behöver ändå nya skivor...
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt