Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dom kan inte visa så högt varvtal.. men det kanske du inte behöver?.SkogsOlle skrev:Biltema säljer väl billiga varvräknare. Har du tändspole på minimoton så skulle de väl gå att koppla in. Eller är jag helt fel ute?![]()
/olle
Nja, åtminstonde 10-12000 RPM behövs.philsson skrev:dom kan inte visa så högt varvtal.. men det kanske du inte behöver?.
Du behöver inte mer än 10 000rpmMax skrev:Nja, åtminstonde 10-12000 RPM behövs.
Den enda jag använt tidigare är en sån här:
http://www.w-motoracing.se/catalog/product_info.php?cPath=14_17_45&products_id=103
Så jag hoppades på förslag på andra modeller.
Och varför inte? Som det är nu är jag övertygad om att kopplingen tar högre än 10 000 RPM och jag vill gärna ha ner den på 8 000 RPM.Duval skrev:Du behöver inte mer än 10 000rpm![]()
Du behöver en mätare som tar 0-10 000rmp.Max skrev:Och varför inte? Som det är nu är jag övertygad om att kopplingen tar högre än 10 000 RPM och jag vill gärna ha ner den på 8 000 RPM.
Nej, men gärna mer. Den som jag som sagt provat visade iallafall upp till 17 000 RPM på min och det kunde ju varit kul att se det också. Onödigt att inte kunna, om man säger så om den nu inte kostar en massa extra för det.Duval skrev:Du behöver en mätare som tar 0-10 000rmp.
Du behöver inte en mätare som tar 0-20 000rpm![]()
Testa den på biltema,fungerar den bra ska jag också köpa enMax skrev:Nej, men gärna mer. Den som jag som sagt provat visade iallafall upp till 17 000 RPM på min och det kunde ju varit kul att se det också. Onödigt att inte kunna, om man säger så om den nu inte kostar en massa extra för det.
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |