Blästra lamellskivor?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Bytte lameller på TTR:n för några månader sen men nu har dom börjat slira igen. Vill helst inte lägga pengar på ytterligare ett lamellpaket så funderar på att blästra stålskivorna. Har tillgång till vanlig sandbläster. Kommer det bli bra tror ni? Vet att det är svårt att få bort ALL sand sen men hade tänkt köra dom i högtryckstvätten sen.

Glasblästra om du måste blästra.
Kolla även att skivorna inte är skeva.
Mät upp slitaget på lameller och skivor.
Du kan även sätta i hårdare fjädrar.
Valet av olja kan också vara kritiskt om man har problem med slirande koppling. Prova annat fabrikat och kör aldrig med singelgradig olja

Sandpappra istället för att blästra. De riskerar att slå sig om du blästrar.

Ok, glasbläster har jag inte tillgång till.

Sandpappra kan jag iof prova med... då slipar jag nog även lite på lamellerna. Är det nån fara att göra rent lamellerna i bensin?

Ok, glasbläster har jag inte tillgång till.

Sandpappra kan jag iof prova med... då slipar jag nog även lite på lamellerna. Är det nån fara att göra rent lamellerna i bensin?

Har blästrat stålskivorna på min RD med punktbläster och fin sand (0,1mm)funkar hur bra som helst:tummenupp
Föresten gjorde du rätt när du satte i nya lammeler låt dom ligga i olja över natten annars finns risk att du bränner sönder dom direkt

Last edited:
Har blästrat stålskivorna på min RD med punktbläster och fin sand (0,1mm)funkar hur bra som helst:tummenupp
Föresten gjorde du rätt när du satte i nya lammeler låt dom ligga i olja över natten annars finns risk att du bränner sönder dom direkt
Ok, då provar jag att blästra ändå då. Får hålla blästern på lite avstånd. Japp, låter dom alltid ligga och dra i olja före.

Kopplingen tog bra nån månad med nya kopplingen. Men nu för tiden så slirar den när motorn är varm men när motorn är kall tar den hur bra som helst. Tror det är bakhjulsåkningen som tar kol på kopplingen då den börjar slira ordentligt när man åkt bakhjul en bit och sen slår ner.

Back