Billiga dvd-rskivor?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vart finner jag det?
En vän lyckades få tag på skivor för 3kr/st eftersom ett företag skulle läggas ned men dom såldes givetvis slut på nån dag :huvet

Thundercat skrev:
Inet har. 150 kr för 25 st.

Inets skivor är Princo-baserade vad jag vet = väldigt ojämn kvalitét. Kolla om du kan hitta vita (eller möjligen silvriga) Rited/Ridisc, dock ej de oranga som är riktigt kass. Själv köper jag bara Mitsubishi Chemicals-baserade skivor nuförtiden, de är de som alltid funkat i alla lägen (och inget strul med stationära DVD-spelare etc)

Hur blev det med höjningen som alla snackade om i våras på DVD o CD?

Coola Ola skrev:
Inets skivor är Princo-baserade vad jag vet = väldigt ojämn kvalitét. Kolla om du kan hitta vita (eller möjligen silvriga) Rited/Ridisc, dock ej de oranga som är riktigt kass. Själv köper jag bara Mitsubishi Chemicals-baserade skivor nuförtiden, de är de som alltid funkat i alla lägen (och inget strul med stationära DVD-spelare etc)

Vad är priset på de skivorna du köper? Vart köper du dem?

Mingves skrev:
Hur blev det med höjningen som alla snackade om i våras på DVD o CD?
Det vart en höjning, dock nästan enbart på de "vanliga" kedjorna som elgiganten, siba, on off osv. Många andra, mindre webbaserade företag, har tagit en liten köksväg och placerat sig utomlands där de säljer prylarna till Sverige... eller åtminstonde står det så iaf ;)

Thundercat skrev:
Vad är priset på de skivorna du köper? Vart köper du dem?

RiDisc, 275:- för 25 pack, Verbatim (dvs Mitsubishi Chemicals Company-baserade), 190:- för 10 pack. Verbatim-skivorna är mycket bättre imo.

Varför klagar alla på princo??

Jag fattar inte varför alla klagar på princos billiga skivor??
jag har brännt 100 med stomp recordmax och inte misslyckats 1 enda gång... okej okej nero gillade inte de skivorna men men funkar ju asbra med stomp så vad har ni emot princo??

Har en nec 2500

Förresten kolla på www.wesellcd.com

jimler skrev:
Jag fattar inte varför alla klagar på princos billiga skivor??
jag har brännt 100 med stomp recordmax och inte misslyckats 1 enda gång... okej okej nero gillade inte de skivorna men men funkar ju asbra med stomp så vad har ni emot princo??

Har en nec 2500

Förresten kolla på www.wesellcd.com

precis Wesselcd.com e grymma!

Tack för tipset med Wesellcds.com! Verkar super! Köpte en Nec ND-2510A igår och brände min första DVD-skiva. Lite strul med två brännare i datorn dock men det löste ju sig snabbt när man fick tag på uppdateringen till Nero. :D

Det jag är mest förundrad över hur det fungerar med DVD-spelarna, de stationära, och DVD-R samt DVD+R. Någon som kan upplysa mig? :)

M.G.F skrev:
Tack för tipset med Wesellcds.com! Verkar super! Köpte en Nec ND-2510A igår och brände min första DVD-skiva. Lite strul med två brännare i datorn dock men det löste ju sig snabbt när man fick tag på uppdateringen till Nero. :D

Det jag är mest förundrad över hur det fungerar med DVD-spelarna, de stationära, och DVD-R samt DVD+R. Någon som kan upplysa mig? :)

DVD-R har lite bättre kompabilitet med stationära spelare jfrt med DVD+R. Finns ett test nånstans på nätet med hundratals spelare och dvd-media. DVD-r funkade i drygt 96% av fallen medans DVD+R funkade i c:a 88% av fallen.

Äsh jag köper det billigaste jag hittar, strular kvaliteten köper jag nåt dyrare.. Tack för alla tips!

edit: Adress till Inet´s hemsida?

Last edited:
Coola Ola skrev:
DVD-R har lite bättre kompabilitet med stationära spelare jfrt med DVD+R. Finns ett test nånstans på nätet med hundratals spelare och dvd-media. DVD-r funkade i drygt 96% av fallen medans DVD+R funkade i c:a 88% av fallen.

Då tackar jag för svaret. Tur att jag köpt DVD-R. Fick reda på att spel på X-Box inte fungerar med något annat. Tänkte göra backup på alla mina spel där hemma så man kan ha i sommarhuset också. ;)

M.G.F skrev:
Då tackar jag för svaret. Tur att jag köpt DVD-R. Fick reda på att spel på X-Box inte fungerar med något annat. Tänkte göra backup på alla mina spel där hemma så man kan ha i sommarhuset också. ;)
Jaså? jag har spel på både + och - skivor... så funkar det gör det...

CorbenDallas skrev:
Jaså? jag har spel på både + och - skivor... så funkar det gör det...

Tack! Då slipper jag fundera mer. Fick alltså fel information av en nära vän. Fy fan vad illa... :D

tycon1 skrev:
Är du säker på att din inte är chippad oxå? (jag vet inte mer än någon annan här, ville bara hjälpa)

Jo, den är chippad. Men vad skulle det spela för roll för skivorna?

tycon1 skrev:
Är du säker på att din inte är chippad oxå? (jag vet inte mer än någon annan här, ville bara hjälpa)

Är den inte chippad kan du väl inte spela kopierade spel öht?

Coola Ola skrev:
Är den inte chippad kan du väl inte spela kopierade spel öht?

Det finns 3 st olika dvdspelare till Xbox och det är helt och hållet beroende på vilken spelare
man har, om den tar dvd+r osv.
Jag har Samsung i min, läser allt jag gett den, FÖRUTOM inetdata:s billigaste DVD+R skivor,
som jag ju förstås köpte senast, dum som man är...
Här kan du se vilka spelare som finns och hur man känner igen dem:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=17216

// Fredrik

Back