Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
brillfisk skrev:2251107Min bil (Honda Accord) vibrerar i ratten när man kör mellan 110 och 120. I högre och lägre hastigheter går den som ett strykjärn.
Någon som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för tips!
Hatar bilar...
juha01 skrev:2251114Balansera om framhjulen.
Är du snål så skiftar du mellan bak och framhjul så känner du inte vibrationerna lika bra!
Bertborge skrev:2251111snö i fälgarna??![]()
HbgQ skrev:2251110Lätt fel...
Det är ju en Honda...![]()
Byt bil..
brillfisk skrev:2251156
Hade du inte haft en så fin hoj så hade jag skrivit något dumt nu![]()
brillfisk skrev:2251156utgifter utgifter![]()
juha01 skrev:2251237Skifta mellan bak och fram istället! Det gör du ju själv. Kostar 0:-
Verkar ju inte vara någon allvarlig obalans eftersom det bara uppkommer i en viss hastighet. Om det däremot är svinigt mycket så måste man givetvis åtgärda obalansen ordentligt.
brillfisk skrev:2251274Nä så värst mycket vibrerar det inte, men det är störigt. Jag provar att skifta ikväll och ser vad som händer.
Tack för hjälpen![]()
FreddaAbborre skrev:2251304Är däcken hyffsat jämnslitna mellan fram och bak funkar detta. Har du däremot slicks fram så låt dem sitta där och byt däck (så slipper du obalans också)
spectre skrev:2253496Lånar din tråd lite!
Ibland när jag bromsar så drar bilen lite åt vänster, och vibrerar lite i bromspedalen ( jag har abs men jag tvärnitar inte, utan bromsar lite mjukt bara ) och ibland är det som bortblåst, vad fan beror det på? Om bromskivorna hade varit skeva hade det ju alltid varit pulsering i pedalen? aja hilfe hilfe
Bilen är en volvo 854
juha01 skrev:2253503Hur ser skivor och belägg ut?
Jag tror att du blir av med problemet om du byter dessa, och smörjer upp oken, eftersom det inte kan vara så mycket annat som gör detta.
juha01 skrev:2253482Appapp! Bästa däcken ska sitta bak!
FreddaAbborre skrev:2251304Är däcken hyffsat jämnslitna mellan fram och bak funkar detta. Har du däremot slicks fram så låt dem sitta där och byt däck (så slipper du obalans också)
spectre skrev:2253552Beläggen är nästan nya ( 200 mil..) och skivorna ser fina ut. Får titta på det där till helgen taxi för hjälpen!
spectre skrev:2253552Beläggen är nästan nya ( 200 mil..) och skivorna ser fina ut. Får titta på det där till helgen taxi för hjälpen!
FreddaAbborre skrev:2253697
Hade samma problem på bilen efter att den stått drygt tre månader. Men de satt i enbart första 10 milen, så gissar att det va rost efter att bromsbeläggen legat på skivan.
spectre skrev:2253740Ok, men jag kör bilen nästan varje dag, speciellt när det regnar för då tar farsan min bil för han inte vill skita ner sin egen. Fast det kan ligga nått i vad du säger för när jag har åkt ett tag ( en kvart eller nått ) så försvinner problemet helt. Då borde det fan kunna vara så att det har rostat lite. Ska fan ut och kika på det så fort jag orkar.
FreddaAbborre skrev:2253746Vet att många tycker att skivorna är fina när de kolla på dem, men då missar de kika in baksidan av dem och att de där kan va kassa. Värt att kolla upp.
Plast skrev:2253737En av bromsskivorna kan vara skeva därav vibrationer
FreddaAbborre skrev:2253697Läs om läs rätt.
juha01 skrev:2253926Ehum??
Och så har du nya däck på framhjulen efter bytet!
Det är något som jag inte förstår...
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning