Bensinkran som läcker! (Suzuki GT 250B -77)

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Har en GT 250B (2cyl, 2-takt) som bensinkranen läcker på, har bytt alla packningar med hjälp av ett reparationskit till den. Filtren är även dem rengjorda. Det som inte är bytt på den är membranet.

Felet är att den släpper igen bränsle hela tiden, som att den vore i tömningsläge(PRI). Spelar ingen roll vilket läge kranen är i alltså, varken RES, ON eller PRI.

Vad är felet? Kan det vara membranet, eller vad kan det vara... blir så less nu när man trodde att den skulle fungera med kittet...

Kan bifoga bild om det när någon som tror att det hjälper.
 
Kontrollera membranet att det är helt. Är det det kan man sträcka fjädern som sitter bakom. Fungerar inte det kan man se till att den blir stängd i alla lägen utom pri genom att täta två hål i gummidelen som sitter direkt bakom vredet.
 
Tack för svaret, ska undersöka saken närmare under morgondagen.
Membranet är för övrigt helt såvitt mitt öga kan skåda.
 
En annan variant kan vara att hålet där o-ringen ska täta mot (1 på bilden) har ärgat. Då får man slipa ner det med kromputs eller i grova fall med ventilslipmedel.
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    20.7 KB · Visningar: 72
Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top