BE-körkort

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Jag är mitt uppe i att ta B-körkort och har hittils gjort teorin. Har börjat fundera på att även ta BE-körkort direkt efter. Jag undrar vad som gäller när man ska ta det. Får man skriva upp (som jag uppfattat det 60 frågor, 5 testfrågor 44 rätt) innan man tagit B-körkortet eller måste jag ha kört upp på B först? Sen undrar jag hur man gör med körkortstillstånd om jag måste söka nytt, om jag måste göra ny halka och hur körprovet går till.
Har sökt på internet men hittar ingen info om detta.
Tacksam för svar!

Jag har inga exakta svar men jag du behöver iaf inget nytt körkortstillstånd och du kör ingen halka.
Uppskrivning och uppkörning är det som gäller på E. Körprovet består av konbana (backa, svänga mm) samt lite stadstrafik.

Jag har inga exakta svar men jag du behöver iaf inget nytt körkortstillstånd och du kör ingen halka.
Uppskrivning och uppkörning är det som gäller på E. Körprovet består av konbana (backa, svänga mm) samt lite stadstrafik.

Ok tack! Någon som vet då om jag får boka teorin innan jag har B-körkortet? Undrar också vad teoriprovet skiljer sig från det vanliga B-teoriprovet och om det finns någon sida eller något program(som man kan ladda ner på typ piratebay) som man kan öva på dessa frågor.

Ok tack! Någon som vet då om jag får boka teorin innan jag har B-körkortet? Undrar också vad teoriprovet skiljer sig från det vanliga B-teoriprovet och om det finns någon sida eller något program(som man kan ladda ner på typ piratebay) som man kan öva på dessa frågor.
Tja!

Jag tog BE något år efter B kortet.
Det du behöver göra är att ta B körkort. Sen förhandlar du med din körskolelärare om nya tider att köra med släp. Sen när du klarat alla frågor i datorn får du ansöka om nytt teoriprov för BE.
Frågorna är nästan identiska med B, några extra frågor om vikter bara. Skitlätt. En schimpans klarar av det!
Sen kör du upp... Du gör ett backtest, sen åker du ut och kör precis exakt som du gjorde inför B kortet, du gör bara en vändning, uppkörningskillen ser dock till att det blir en vändning där du måste backa. Men som sagt, en schimpans klarar av det! Se på mig!

Mvh Peter

Tja!

Det du behöver göra är att ta B körkort. Sen förhandlar du med din körskolelärare om nya tider att köra med släp. Sen när du klarat alla frågor i datorn får du ansöka om nytt teoriprov för BE.
Frågorna är nästan identiska med B, några extra frågor om vikter bara. Skitlätt. En schimpans klarar av det!
Sen kör du upp... Du gör ett backtest, sen åker du ut och kör precis exakt som du gjorde inför B kortet, du gör bara en vändning, uppkörningskillen ser dock till att det blir en vändning där du måste backa. Men som sagt, en schimpans klarar av det! Se på mig!

Mvh Peter

Okej tack så mycket!

Tja!

Mvh Peter

Vad kostade kalaset med BE kortet?

Vad kostade kalaset med BE kortet?

Jag tror jag betalade runt 1500:- för mitt BE-kort när jag skaffade det förra våren.

Uppskrivning: ca 200:-
Uppkörning: ca 850:- (måste dessutom hålla med egen bil och släp)
Tillverkning av nytt kort: ca 300:-

Gick inte i någon skola, lånade ett släp och backade lite hemma för att testa, sedan boka de jag uppkörnignstid. Till uppskrivningen pluggade jag 1,5 timme kvällen före samtidigt som jag kollade på tv.
Det jag tyckte var svårast var de frågorna de frågade om vid uppkörningen, hade inte pluggat något på sånt, men det löste sig iaf.

Back