Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ace of spades skrev:Ambulans, det kan inte bli en exakt vetenskap efter som åkarens vikt och postion på hojen påverkar tyngdpunkten. Ju längre bak föraren sitter desto lägre överslagningsvinkel och v.v.
Bästa
Ace
phastasphuk skrev:Balanspunkten känns i magen....
Känns som är jäkligt högt upp, man accar inte, man bromsar inte, känns som man ska glida av.
Själv är jag där när jag får titta åt sidan av framskärmen för att se var jag åker....
G-punkten är svårare att hitta än B-punkten![]()
Rigge skrev:Du kan nog vara så högt så baklyset skrapar i och rädda med enbart motorbroms, speciellt med tanke på hur nerdrevad din blejd är. När jag försöker åka högt så ser jag INGET framåt, bara mätare. Ändå kan man gå mycket högre än vad jag törs.
ambulans skrev:så lyset tar i ??... fan, då har man BRA mkt kvar alltså.. då när man håller på o bajsar på sig...![]()
sååå drevad är den ju inte.. 1 ned i fram o 2 upp i bak.
såg på stuntforum att dom kör med 6 kugg upp på blade i bak.
Rigge skrev:Jag kanske överdriver lite men det går att rädda bra höga wheelies med bara motorbroms, och det är inget jag testat själv. Jag provade åka så sakta och högt jag kunde på ettan i Tierp sist (å de var INTE högt) och det jag tycker är lite läbbigt är glappet som blir i kedjan när man slår av gasen och när man sen ska ge på lite igen när man droppat ner nosen lite. Hur gör dom som kan? Är det jämn gas och bromsa ner när det går för högt?? Det verkar asjobbigt att lära sig att ha kvar gasen när man kommer för högt.
phastasphuk skrev:
G-punkten är svårare att hitta än B-punkten![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |