Bakhjulslager rasat och fast i nav Husaberg 450

Status
Ej öppen för fler svar.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
I fredags rasade bakhjulslagret fullständigt på min Husaberg 450 -10 på väg hem från jobbet. Fick hem hojen och när jag plockade av bakhjulet ramlade resterna alla lager ut, förutom den yttre ringen. Sitter som berget, har försökt dra och knacka ut skiten utan större framgång. Har hört att det ska hjälpa att värma, räcker en varmluftspistol från fultema för detta? Hur exakt går jag till väga? Andra förslag?Tacksam för all hjälp och förslag.

Det räcker med några hundra grader på aluminium så blir det stoooor skillnad. Värm som satan med pickan och försök knacka med ett dorn. Om det inte funkar skulle jag försöka klyva banan, för då kommer den trilla ur direkt.
Sen i med nytt lager och ut å spruta lera! :fyllisar

Man kan även svetsa en sträng med mig:en på insidan av ytterringen, när den svalnar krymper den och kan lätt knackas ur.

Tackar så mycket för tipsen! Fick hjälp så vi gav oss ut och gjorde en andra kraftansträngning, lyckades knacka ut skiten så nu sitter där nya lager och kärleken rullar igen! :kär Mod kan stänga tråden, återigen, stort tack SH :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”