Bästa batteriladdaren

Denna ska jag köpa iaf

OPTIMATE 3
Med nya Optimate 3 har du alltid ett fräscht batteri.

Du kopplar in den på hösten och när det är dags att ställa av hojen för att sen ”glömma den” . På våren så kopplar du bara bort den och vrider om startnyckeln och vet att du har ett fulladdat batteri i gott skick. Den här laddaren har också en annan fördel, den håller hela tiden koll på batteriets skick och om det är slut så tänds en lampa som talar om att det är dags att byta ut batteriet. Kortslutningarnas tid är också förbi. Optimate 3 är skyddad mot användarfel och kan inte kopplas fel.

Taget ur bike i Trollhättan,priset är 645:-
 
Last edited:
Skorpan skrev:
Denna ska jag köpa iaf

OPTIMATE 3
Med nya Optimate 3 har du alltid ett fräscht batteri.

Du kopplar in den på hösten och när det är dags att ställa av hojen för att sen ”glömma den” . På våren så kopplar du bara bort den och vrider om startnyckeln och vet att du har ett fulladdat batteri i gott skick. Den här laddaren har också en annan fördel, den håller hela tiden koll på batteriets skick och om det är slut så tänds en lampa som talar om att det är dags att byta ut batteriet. Kortslutningarnas tid är också förbi. Optimate 3 är skyddad mot användarfel och kan inte kopplas fel.

Taget ur bike i Trollhättan,priset är 645:-

ok, var tvungen att köpa en idag så det blev en enklare modell...
 
Ichnoz skrev:
Har dem samma funktioner annars, och kvalite?

Min gamla OptimateII dog när det regnade på den vilket för mig är ett stort minus.

Sen klarar CTEK'en även bilbatteri (upp till 90Ah) vilket den gamla OptimateII inte klarade av.

Jag har själv en CTEK laddare och är skitnöjd, men jag har storleken större(inga andra funktioner än att den klarar 120Ah) och den köpte jag pga att jag inte visste om det billigare alternativet.

Specen på laddarna är likvärdiga och om man itne bryr sig om väder så får väl plånboken tala. Men varför inte köpa en laddare som är billigare OCH vattentät för säkerhets skull?
 
Chrille skrev:
Min gamla OptimateII dog när det regnade på den vilket för mig är ett stort minus.

Sen klarar CTEK'en även bilbatteri (upp till 90Ah) vilket den gamla OptimateII inte klarade av.

Jag har själv en CTEK laddare och är skitnöjd, men jag har storleken större(inga andra funktioner än att den klarar 120Ah) och den köpte jag pga att jag inte visste om det billigare alternativet.

Specen på laddarna är likvärdiga och om man itne bryr sig om väder så får väl plånboken tala. Men varför inte köpa en laddare som är billigare OCH vattentät för säkerhets skull?


Verkar som CTEK´s laddare är bättre då, får bli en sån sen...
 
Jag köpte min på mikro. kostade 150kr funkar kanon, rekommenderar dock inte att man har den påkopplad någon längre tid. 24 timmar skall det ta att ladda ett batteri. Så man har rätt bred felmarginal, under vintern kan man ge det en 5-10 timmar i stöten, var 3e vecka.

Lugnt och billigt.

//Fredda
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top