lasse kongo
Ny medlem
jag håller på att by´ta avgasrör.. men hur får jag av det ? sitter ju fjädrar drog som fan men lossnade ju inte. eller ska man skruva av den delen som fjädrarna sitter på
kan någon hjälpa mig 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

zpeppy skrev:Ta en polygrip och dra....
De sitter hårt men de går....
lasse kongo skrev:ok sku ut med rörtången för rond 2..
AndersJohansson skrev:Hojjen - lasse kongo 1-0
El Garto skrev:Det finns speciella verktyg med krokar för att dra fjädrar. Inget dyrt, men de underlättar en hel del.
Eller prova med att böja till en spik till en krok och dra med polygripen.

AndersJohansson skrev:Tyckte också dom var tröga men sen tog jag i med alla 83 kilon så då gick det![]()
AndersJohansson skrev:Hojjen - lasse kongo 1-0
eller jag fick av dom och på med det andra avgassystmet men det gick inte
lasse kongo skrev:nix 2-0 till hojjen efter två timmar av svordommar så har jag gett uppeller jag fick av dom och på med det andra avgassystmet men det gick inte
dom jävla fjädrarna är ju helt stela!!! fans fitta
blir någ att åka in till verkstaden så han kan ta med sin jävla tång... PÅ MÅNDAG![]()
lasse kongo skrev:nix 2-0 till hojjen efter två timmar av svordommar så har jag gett uppeller jag fick av dom och på med det andra avgassystmet men det gick inte
blir någ att åka in till verkstaden så han kan ta med sin jävla tång... PÅ MÅNDAG![]()
Så gjorde jag med.. Tight när fjädrarna till övre pipan skulle på men de gick de med..IceY skrev:jag satte en mejsel och krokade fast fjädern i ena änden och sen sträckte jag ut den och lät den glida ner till fästet på avgassystemet... gick smidigt som faen, men annars är det ju bara att ta i så in i helvete...![]()

var ju omöligt på höger sida och där kommer man åt så jag har gett upp lasse kongo skrev:tack för tippsen men jag snickrar på min bar i stället..var ju omöligt på höger sida och där kommer man åt så jag har gett upp
![]()

|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |