Aprilia RS125 -04 avgassystem

Piroz

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2015
Hoj
-
Tjenare! har köpt en aprilia 125 som första MC! Dock tycker jag den låter lite för klent (moppe?) om man vill ha ett goare ljud vad rekomenderar ni?

Är det att byta hela avgassystemet eller räcker det med något annat?

Mvh Grön nybörjare

Det en 2tackare o den är på 125cc dom låter klent inget att göra. Avgassystemet på en 2t är noga avstämt i längd grovlek och arbets temperatur.. Alla förändringar på en görs på en 2tacktares avgassystem innebär att du måste bestyckad om bränslet noga annars är risken stor att den skär eller nyper ganska omgående.

Last edited:
Som moddlaren sa, en 2T 125a är typ som en vråltrimmad moppe, den låter mer än en moppe men inte något särskilt mycket, något som kan vara värt o göra om du vill ha gött ljud är ju en trimpipa och bestycka om förgasaren därefter, den lär nog gå tillräckligt bra för o ha riktigt kul =)

Snygga hojar för övrigt! :yoparty

Min gamla husqvarna sms125 dönade så in i helsike med HGS krök och dämpare.
Det var fortfarande ett skrikigt ljud jämfört med fyrtaktare men volymen var det inget fel på, lite som en förbannad bålgeting... :rofl

Har du original system på i nuläget kan du ju byta till ett lite rejsigare typ Jollymoto eller liknande, då blir du dessutom av med en del vikt då jag vill minnas att original system väger bly.
Och som moddlaren säger så kommer du få bestycka om för att den ska gå bra.

jävla nöjd med den för övrigt bara ljudet! Hur moddlar jag om den? Vad är det som passar? är rätt ny men lär mig snabbt!

Arrow har alltid gjort bra system. Är nästan säker på att bestycknings guide följer med i ett nytt system.

Men den kommer att låta som en trimmad reiju på 13000 rpm ändå:tummenupp

Back