aprilia rs 250

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Är det någon som vet hur kvaliten är på en aprilia rs 250 om det brukar va många ras o strul med dom?? :confused:

print_screen skrev:
Är det någon som vet hur kvaliten är på en aprilia rs 250 om det brukar va många ras o strul med dom?? :confused:

Vad jag vet är kvaliteten helt ok, men man kommer inte ifrån att det är en 2T med rätt så hög trimningsgrad vilket ju sliter kolvar mm. Lite underhållsarbete får man nog vara beredd på alltså.

Oki vad tror ni om potensialen på den om man ska köra på gotland ring (jämförelse mot dom större hojarna) Har nämligen köpångest efter jag köpt en rs 250.. Funderar på varför jag gjorde det???? Istället för att köpt mig en större hoj!!!

Det går att köra om på innern, yttern eller i bromsningarna med en RS250. Kan du köra så går det garanterat fort nog med en sån.

Aprilian har ju som bekant en Suzuki motor, och den har i princip endast ett problem; avgasportarna.
De har en tendens att lossna och åka in i cylindrarna, vilket inte är så nyttigt...
Stan Stephens från England har kommit på ett sätt att ta bort denna akilleshäl, läs mer här: http://www.stanstephens.com/index.html?rgv.htm~contents .

Kolla också på rgv250.co.uk för mer info om motorn.

Men sköter man motorn som man ska så går den fin fint... :tummenupp

Ang. potential så är den jäkligt god. Vet ej hur prillorna hävdar sig på Gotland Ring, men på alla andra banor hävdar de sig jefligt bra... :yoparty

Alltså... man kan ju sköta motorn tills man blir blå, avgasportarna går sönder ändå. Mitt växellådhaveri berodde knappast på misskötsel heller.

print_screen skrev:
Oki vad tror ni om potensialen på den om man ska köra på gotland ring (jämförelse mot dom större hojarna) Har nämligen köpångest efter jag köpt en rs 250.. Funderar på varför jag gjorde det???? Istället för att köpt mig en större hoj!!!

Va! Sitter du här (där) och gnäller över att du spenderat tiotusentals kronor på en vuxenleksak och är rädd för att bli ifrånåkt av kopisarna när folk svälter i Afrika.

Om du inte kör hoj för att du njuter av körningen utan för att impa på kompisarna bör du omgående sälja Aprilian och köpa en Suzuki GSXR1000, det är nämnligen världens snabbaste motorcykel, det sa de på det där motorprogrammet på Kanal 5 igår kväll, serru.

Men GSXR1000 kan väl inte vara snabbast? Hayabusan måste väl ändå vara snabbare? :kocko

Teddy skrev:
Va! Sitter du här (där) och gnäller över att du spenderat tiotusentals kronor på en vuxenleksak och är rädd för att bli ifrånåkt av kopisarna när folk svälter i Afrika.
QUOTE]

Ja grejen är väl knappast att jag gnäller... Bara frustrerad över om jag gjort ett klokt köp!!! Jag njuter nämligen varje meter jag kör!!! :)

SoWHS skrev:
Men GSXR1000 kan väl inte vara snabbast? Hayabusan måste väl ändå vara snabbare? :kocko
Jag blev också förvånad eftersom de sa på Discovery att Hayabusan går i 350 km/h.

Skämt å sido och tillbaks till ämnet. Är du en kroppsbyggare som är rädd för att du misslyckats med senaste anabolakuren och ska ner till stranden ska du inte ta på dig ett par badbyxor utan en badrock. Aprilian är värdelös som posörhoj, det är en körhoj. Jag har aldrig hört någon och då menar jag NÅGON som haft en Aprilia RS250 säga "Äh, min stora och tunga tusenkubikare var mycket roligare att köra". Tvärt om bjuder den på en körupplevelse som vida överstiger den en stor och tung hoj medger.

Teddy skrev:
Jag blev också förvånad eftersom de sa på Discovery att Hayabusan går i 350 km/h.

Skämt å sido och tillbaks till ämnet. Är du en kroppsbyggare som är rädd för att du misslyckats med senaste anabolakuren och ska ner till stranden ska du inte ta på dig ett par badbyxor utan en badrock. Aprilian är värdelös som posörhoj, det är en körhoj. Jag har aldrig hört någon och då menar jag NÅGON som haft en Aprilia RS250 säga "Äh, min stora och tunga tusenkubikare var mycket roligare att köra". Tvärt om bjuder den på en körupplevelse som vida överstiger den en stor och tung hoj medger.

Ja men då får jag tacka för info. Ska nämligen testa den på tisdag för första gången. Det enda jag vill med den är att åka fort i kurvor och jag behöver inte hävda mig mot någon. Utan jag vill bara ha roligt. För jag vågar inte ta ut min bimota på banan med risk att klota. Ej kroppsbyggare med dessa mått 186/63 :D

Är inte man att svara om RS 250 men angående GR så borde den vara det perfekta lyckoruset. Låg vikt, känd för sin väghållning/uppträdande och på GR där det svänger konstant. I alla fall Nordslingan. Rakan på 1.5 km senare kanske blir tjatig. Men skall man tävla först över linjen så blir det ju ändå mot likasinnade. Behåll o var glad. Om du byter till tyngre är det risk att du ångrar dig o tycker det är för mycket buss.

Mattias skrev:
Alltså... man kan ju sköta motorn tills man blir blå, avgasportarna går sönder ändå. Mitt växellådhaveri berodde knappast på misskötsel heller.

Nä de där portarna verkar vara djävulska...tur Suzuki löste problemet till min modell, annars hade jag blivit tokig! :gnissla
Stephens-tricket skall tydligen funka väldigt bra, kortfattat så innebär det att "pinsen" som håller fast avgasportarna byts ut mot grövre...

Diggar ditt rim i svaret förresten! :tungan :yoparty

Back