Antagligen pyspunka, vad göra?

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag har antagligen pyspunka på bakdäcket, har kollat ventilen och det är itne den som läcker och även kollat runt däcket så inget sitter fast i det.

Kan man laga ett MCdäck och hoppas på att lagningen håller?

Jag har begagnade racedäck som har körts ca 100 mil.

Punkspray?! inte på hojen va? ;)

Åk till en däckverkstad dom fixar nog det där, borrar ur o plugg o skit o grejer...
:tummenupp

Köp nytt däck. Är det värt pengarna när risken är att man skallar ett träd eller så i nån kurva för att det visst läckte lite?

sege skrev:
Köp nytt däck. Är det värt pengarna när risken är att man skallar ett träd eller så i nån kurva för att det visst läckte lite?
borde man itne bara kunna laga det på en däckverkstad då?

sharpedge skrev:
borde man itne bara kunna laga det på en däckverkstad då?
de e lungt..snacka inte så mycket..utan bara agera..ge dig nu iväg till din lokala däcknisse,så ska du se att han fixar det..inte lönt att sitta här i dividera,inget du kan göra åt själv ändå..med din kompitens...
inget illa ment..

Om man inte menar något illa ska man inte heller skriva så som Du gjort... :7peta

Jag tycker att Du ska lämna in däcket på en däckfirma. De kan avgöra om det är lönt att laga alternativt ge Dig rådet att byta däck för säkerhetens skull.

/Maria

E22 skrev:
de e lungt..snacka inte så mycket..utan bara agera..ge dig nu iväg till din lokala däcknisse,så ska du se att han fixar det..inte lönt att sitta här i dividera,inget du kan göra åt själv ändå..med din kompitens...
inget illa ment..

Har låtit laga ett däck (pluggad) och kört ca.150mil på det, även på bana och det funkade bra

Tja, åk till en däckfirma! dom kan plugga däcket till dig... det håller garanterat!
Men det känns när du kör där pluggen sitter, om du inte täljer ner den riktigt bra...

Jag skulle nog undvika burnouts när du har pluggat...

Eller så köper du ett nytt set racedäck, pumpar upp det gamla och burnar ner det!

Maria1980 skrev:
Om man inte menar något illa ska man inte heller skriva så som Du gjort... :7peta

Jag tycker att Du ska lämna in däcket på en däckfirma. De kan avgöra om det är lönt att laga alternativt ge Dig rådet att byta däck för säkerhetens skull.

/Maria
Om man läser mellan raderna så skrev lilla fröken precis sak samma som jag,jag tror grabben klara av vad jag skev & fattar vinken,de e väll lite KUK i grabben väll...
Sen är det ju en annan femma att du lilla fröken inte hade klarat av att "TA" texten,men det har ju säkert sina förklaringar antagligen.men dom skriver jag inte med tanke på att du värkar vara lite "ömtålig"...

E22 skrev:
Om man läser mellan raderna så skrev lilla fröken precis sak samma som jag,jag tror grabben klara av vad jag skev & fattar vinken,de e väll lite KUK i grabben väll...
Sen är det ju en annan femma att du lilla fröken inte hade klarat av att "TA" texten,men det har ju säkert sina förklaringar antagligen.men dom skriver jag inte med tanke på att du värkar vara lite "ömtålig"...
Klart jag har **** jag är tuffare än somliga tror *bröstar upp sig*

Men allvarligt, jag har tummen mitt i handen när det gäller mekande och jag har kollat däcket med det jag kan, hade jag kunnat mer hade jag jobbat på däckfirma ;) och då hade inte tråden uppkommit(det stavas kompetens förresten, tillbaks till skolbänken unge man:7peta ).

Tack allesamman för alla råd och tack Maria1980 för omtanken ;)

sharpedge skrev:
Klart jag har **** jag är tuffare än somliga tror *bröstar upp sig*

Men allvarligt, jag har tummen mitt i handen när det gäller mekande och jag har kollat däcket med det jag kan, hade jag kunnat mer hade jag jobbat på däckfirma ;) och då hade inte tråden uppkommit(det stavas kompetens förresten, tillbaks till skolbänken unge man:7peta ).

Tack allesamman för alla råd och tack Maria1980 för omtanken ;)
de e lungt mannen.alla stavar vi fel någon gång(...men..se så..sätt nu fart..mot "cherwoodskogen")...Ååååå så fixade nisse däck servie däcket & aldrig mer hördes någon pyspunka på sharpedge`s hoj .... :D

Last edited:
Puspynka my ass .... :rolleyes:

Kollade igenom däcket noga nu och tro fan att det sitter en spik(eller dylikt med halva metallhatten synlig) intryckt i däcket :huvet

Men detta borde kunna fixas på en däckverkstad, genom att sätta i en slang istället i däcket(eller på något sätt täta till hålet)?
Säsongen är ju snart slut och nytt däck orkar jag inte köpa, men vill fortfarande kunna köra litegranna i då isf långsammare tempo...

Tur att det var beggade racedäck och inte splitternya :3freak

Men iaf summan av allt är :
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN :brinnerup

sharpedge skrev:
Puspynka my ass .... :rolleyes:

Kollade igenom däcket noga nu och tro fan att det sitter en spik(eller dylikt med halva metallhatten synlig) intryckt i däcket :huvet

Men detta borde kunna fixas på en däckverkstad, genom att sätta i en slang istället i däcket(eller på något sätt täta till hålet)?
Säsongen är ju snart slut och nytt däck orkar jag inte köpa, men vill fortfarande kunna köra litegranna i då isf långsammare tempo...

Tur att det var beggade racedäck och inte splitternya :3freak

Men iaf summan av allt är :
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN :brinnerup
Hallå ja, ÅK TILL EN DÄCKVERKSTAD!!!! Dom lagar ju sån't, det finns liksom inget att laga om det inte är något hål.

Sluta gnäll! :hihi

:7peta Jag tycker inte att man ska inte hacka på någon annan i onödan som Du gjorde. Sen om Du mår bättre av att vara sarkastisk så må det stå för Dig, blanda inte in andra i det om Du inte vet hur dem kommer att reagera...

Du vet säkert oxå att han aldrig lagt ut sin fråga här om han redan visste svaret... :tummenupp

E22 skrev:

Back