Aldrig mer flytta!

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Jag är så jävla förbannad för att jag skulle bott i min och tjejens nya lägenhet men precis allt har gått åt HELVETE!

Det började med att varken telefon eller internet gick att flytta för öresundskraft hade glömt att registrera adressen i deras system (börjar lite soft)

När jag skall hämta mitt släp på morgonen är det någon jävel som STULIT det på macken. Efter mycket om och men (alla släp var uthyrda) lyckades vi övertala tjejen i kassan att få låna ett som var defekt. Vettifan vad det var för fel på det men hade egentligen uthýrningsförud.
När vi fyllt släpet och kommer till den nya lägenhet har kötten som bor där inte blivit färdiga med städningen. Stog och väntade i en timme på att få in grejorna. Dessutom var städningen helt j-vla kass. Pallade inte att bråka utan slängde in allting. Var så förbannat irriterad redan.

Well well, får in grejorna och lägenheten ser rätt sliten ut. Hall & sovrum skall i.a.f tapetseras om. Luktar dock skumt som fan i sovrummet, typ fuktig källare etc. På slutbesiktningen dagen idag påtalar vi detta och några timmar senare dyker en snubbe upp med mätinstrument. Han hittar ingen fukt med ringer efter några andra killar med mer avancerad grejor.
.. och nu kommer det roliga. De sågar ut en bit av golvet och luktar på den, det luktar SATAN i det. Så nu skall hela golvet i sovrummet huggas upp och eventuellt en bit av hallen. YES!
Ringer hyresvärden och frågar var vi skall bo någonstans? Tydligen är ju v-rummet och köket å dasset ok så vi måste ju bo kvar där medan dem river ut golv, isolering och diverse skit. Funkar inte det får vi gå vidare med f-säkringsbolaget.

Äsch.. nu skall jag inte vara så negativ. Har flytt hem till föräldrarna nu och skall inta gästsängen. Upp å jobba om 7 timmar.. jippi eller inte.. :huvet

ok, vi kan säga såhär: det är synd om dig, men i all din olycka kan du ju glädja dig åt att jag idag fick ett sexualsamtal (ni vet såna man fick av föräldrarna när man var typ tolv? såna där de propagerar för säkert sex efter giftermål?) av min tjejs morsa... känns det bättre?:tummenupp

ok, vi kan säga såhär: det är synd om dig, men i all din olycka kan du ju glädja dig åt att jag idag fick ett sexualsamtal (ni vet såna man fick av föräldrarna när man var typ tolv? såna där de propagerar för säkert sex efter giftermål?) av min tjejs morsa... känns det bättre?:tummenupp

Sånt händer när man raggar på 14åriga tjejer...

Hahahahahaha, det var fan helt underbart :D

En vuxen man reder sig själv - man springer inte hem till mamma o lipar :tungan

:pannkyss fy fan det låter skitjobbigt

:mad: folk som inte kan flyttstäda ordentligt. Är man så jävla dåligt på att planera -och/eller städa ordentligt så skaffa städhjälp :huvet

En vännina flyttade till en lägenhet i dagarna och den var så dåligt städad så bostadsbolaget fick betala för att ett städbolag skulle göra det. De som tidigare hade bott där var döva men frågan är om de inte var blinda också:rolleyes:

Har två lägenheter att flytta på två månader, en är avklarad one to go..hoppas det går lika smärtfritt som den första. :gnissla (ramlade i och för sig och skrapa upp båda knäna i en nedsänkt brunn i garaget men :yoparty glasen klara sig.

Edit: köp inte Cheapys flyttlådor, totalt värdelösa:mad:

Last edited:
.... o du fattade inte vad hon ville???:D :D

flytta precis till hus.
börja med at vagnen jag skulle låna genom jobbet va paj o nån köttskalle inte lagat den.
åker o hyr en för en massa djäkla onödiga pengar.
starx efter ringer mäklarn.. säljarn ligger på sjukan :huvet
ahh mäklarn fläskar upp dit o fixar papper..
kommer in i huset o katten verkar trivas.. ett tag.. sen drar den.. vart borta i över 3 veckor nu. då kom råttorna..
jaja, står iaf 3-0 till mig mot dom o jag har inte fångat en på en vecka..
jo just ja.. tog bara 2,5 veckor innan dom koppla in tv och internet..

my point.. de blir aldrig bra o flytta så därför gjorde jag de för sista gången nu.. hoppas jag :rolleyes:

3206254 ok, vi kan säga såhär: det är synd om dig, men i all din olycka kan du ju glädja dig åt att jag idag fick ett sexualsamtal (ni vet såna man fick av föräldrarna när man var typ tolv? såna där de propagerar för säkert sex efter giftermål?) av min tjejs morsa... känns det bättre?:tummenupp
Jag dör. :rofl (Valmers om du läser det här så hoppas inte på för mkt det är ett talesätt)

Jag skulle göra ganska mkt för att få flytta om det så vorre till ett källarföråd:hihi

Sånt händer när man raggar på 14åriga tjejer...

du som brukade vara så rolig och trevlig i de flesta trådar du deltog i (utom när du faktiskt hade en poäng) har blivit så sné på sista tiden... klimakteriet som gör sig påmint eller?

Jag skulle göra ganska mkt för att få flytta om det så vorre till ett källarföråd:hihi

jag förstår precis vad du menar... fan för att bo hemma:huvet

Last edited:
Back