636a borttappad av DHL

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Köpte en ZX-6R på Stibix i Borås som skulle skickas med DHL igår och komma fram idag till Ludvika. Idag fick jag trackingnummret och när jag kollade på DHL's hemsida ser jag att den är "utlämnad". Har ringt och pratat med dom, men de har ingen aning om nåt.

Om nån ser en röd-svart 636a -02 åka omkring vänligen ta föraren i örat och ring polisen!

/R

Last edited:
Det är riktigt bra gjort. Be dom kolla om den står bakom papperskorgen.

Det kan inte vara så enkelt att det har blivit knas i deras paketdatabas?

I så fall är det deras problem inte mitt. Jag har min fulla rätt att vara orolig när de inte vet var den är.

DHL suger ordentligt! Har väldigt ofta problem med dom för jobbets räkning. Trist för dig men hur var den försäkrad?

Ibland blir det så att det säger "utlämnad" i deras system, men den kommer fram lite senare ändå! Har också haft lite problem med de, men för det mesta har det löst sig alltid.
Vänta tills imorgon och se hur det hela utvecklar sig. Om det inte händer nåt så prata med Stibix för det är de som ska läga en "undersökning" på mc:n de har skickat.
Sen är det som du säger inte ditt ansvar. Det är mellan Stibix och DHL..

Hoppas det löser sig :tummenupp

Mvh
Dio

Last edited:
Troligtvis utlämnad från DHL till lokal underdistrubitör som har mellanlagrat den på sin terminal för leverans när det finns mer gods åt samma håll,vanligt förhållningssätt i transportbranchen.

Henrik

Troligtvis utlämnad från DHL till lokal underdistrubitör som har mellanlagrat den på sin terminal för leverans när det finns mer gods åt samma håll,vanligt förhållningssätt i transportbranchen.

Henrik

Då skapar i så fall godssökningsmöjlighet mera förträt än nytta och kostar i det här fallet DHL bara pengar och missnöjda kunder.

EDIT: Å dessutom kan man ju tycka att "kundtjänst" skulle vara väl medvetna om detta och upplysa om det i så fall.

Kan bara beklaga. Jag har blivit "av" med ett antal kollin
som har kostat väldigt mycket pengar på jobbet.

Två gånger på de senaste tre månaderna har de slarvat
bort kollin värda ca 25-30000 kr.

Efter lite gnäll på dem erkänner de att de antagligen blvit stulna.
Jaså?!

I så fall är det deras problem inte mitt. Jag har min fulla rätt att vara orolig när de inte vet var den är.

Fy satan va segt... Jag har i jobbet slagits med Dhl en massa gånger och dom är fullständigt omöjliga att ha att göra med.

lycka till hoppas damen hittar hem

Ganska vanligt dom lämnar på fel platser också vart med om detta för jobbets räkning också

hmmm...känns som den kommer fram......svårt att tappa bort ett kolli på 2x1 m och 150kg........det kommer att lösa sig

De ringde just från Ljusdal och sa att den inte är borta och att den kommer till mig i morgon.

Hmm, gissar på en sömnlös natt...

Jag förstår hur DHL har det, blir av med strumpor var varannan gång jag tvättar... :rolleyes:

Kan berätta att bussgods inte är mycket bättre, dom söp bort en relativt stor ljuddämpare för mig i några månader tills någon lyckades hitta den i något hörn i något lager..

Inte för att jag tror att dom fraktar motorcyklar på sina bussar...

Jag förstår hur DHL har det, blir av med strumpor var varannan gång jag tvättar... :rolleyes:

Kan berätta att bussgods inte är mycket bättre, dom söp bort en relativt stor ljuddämpare för mig i några månader tills någon lyckades hitta den i något hörn i något lager..

Inte för att jag tror att dom fraktar motorcyklar på sina bussar...

Tror DHL via transportledet kör en del åt bussgods. Vilken roll det nu spelar.

Har "vi" samma erfarenheter av tex Schenker?

Har varit i åkeribranschen i många år, och ALDRIG haft problem med Schenker. Paket från Australien, inom Sverige, har alltid fungerat ypperligt i mitt fall.

Har inte använt mig av Schenker sedan 2003, så jag vet inte hur det är idag.

Kan bara beklaga. Jag har blivit "av" med ett antal kollin
som har kostat väldigt mycket pengar på jobbet.

Två gånger på de senaste tre månaderna har de slarvat
bort kollin värda ca 25-30000 kr.

Efter lite gnäll på dem erkänner de att de antagligen blvit stulna.
Jaså?!

har du fått ersättning?

Tror DHL via transportledet kör en del åt bussgods. Vilken roll det nu spelar.

de är DSV som kör åt bussgods..

Har varit i åkeribranschen i många år, och ALDRIG haft problem med Schenker. Paket från Australien, inom Sverige, har alltid fungerat ypperligt i mitt fall.

Har inte använt mig av Schenker sedan 2003, så jag vet inte hur det är idag.

Schenker är då som nu stabila va de gäller leveranser å service. där jag jobbar använder vi enbart Schenker efter att företaget bytte från DHL,

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...