Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Suck.. jag vet hur det är..Tiger302 skrev:Felaktigt placerad nummerplåt. Kunde dock ha varit värre. Polisen va ju hursomhelst trevlig. Fick ju ett trevligt bildminne ihop med böteslappen!
![]()
Tiger302 skrev:Felaktigt placerad nummerplåt. Kunde dock ha varit värre. Polisen va ju hursomhelst trevlig. Fick ju ett trevligt bildminne ihop med böteslappen!
![]()
Kevlar skrev:En kompis berättade att man egentligen lika gärna kan köra utan miniskylt. Enligt honom räknas en miniskylt som urkundsförfalskning (eller nåt liknande). Träffar man en nitisk polis kan man alltså åka på dagsböter m.m.
Då resonerade han att man lika gärna kunde köra utan skylt och "bara" bötfällas med 400:-
Nån annan som hört samma sak![]()
Red skrev:En miniskylt räknas som ingen skylt alls iochmed att den inte kommer från vägverket.
grejen med att ha en miniskylt är väl att polisen knappast stannar dig enbart för miniskylten.. däremot om du kör helt utan skylt¨lär du nog bli stannad oftare. min teori.
men egentligen så kan man köra utan skylt, ja. kommer stå samma saker i papperen
(fick en sån lapp i förrgår)![]()
Kevlar skrev:En kompis berättade att man egentligen lika gärna kan köra utan miniskylt. Enligt honom räknas en miniskylt som urkundsförfalskning (eller nåt liknande). Träffar man en nitisk polis kan man alltså åka på dagsböter m.m.
Då resonerade han att man lika gärna kunde köra utan skylt och "bara" bötfällas med 400:-
Nån annan som hört samma sak![]()
Red skrev:En miniskylt räknas som ingen skylt alls iochmed att den inte kommer från vägverket.
grejen med att ha en miniskylt är väl att polisen knappast stannar dig enbart för miniskylten.. däremot om du kör helt utan skylt¨lär du nog bli stannad oftare. min teori.
men egentligen så kan man köra utan skylt, ja. kommer stå samma saker i papperen
(fick en sån lapp i förrgår)![]()
davveman skrev:skylten satt inne i hjulhuset... orginalplåt!
jag va me vid händelsenfick oxå en liten böteslapp
![]()
min satt likadant... blir nog att flytta ut plåten nu tror jag... första boten men vill inte ha fler![]()
Kevlar skrev:Har resonerat så tidigare men blev lite orolig när han började prata om det som ett riktigt brott.
Skulle man bli fälld för urkundsförfalskning kan man börja se sig om efter ett nytt jobb.![]()
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |