288:an

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Passa er på 288:an mellan Uppsala och Östhammar. Det har varit fartkontroller närapå varje dag nu i en dryg veckas tid. Står och skjuter laser åt båda hållen från P-fickor och nu idag på morgonen strax innan Jälla upp mot 90-sträckan åt Hovgårdenhållet. En kollega drabbades av desa griniga herrar - 6 knyck över gränsen och det blev böter... Det känns ju tryggt att man värnar om vår säkerhet och straffar dessa grovt kriminella fartsyndare :rolleyes:

Edit: ...och nog stod de på samma ställe på eftermiddagen också, fast siktade in mot Jälla istället (jo, jag såg dem i tid). Inte en enda man mötte innan förvarnade - vad fan har solidariteten tagit vägen hos folk?!

Last edited:
De brukar ha en mobil fartkamera, har sett den bla i Jälla...

Ser du glist eller börjar du bli gammal och ouppmärksam? :D

Det står ju en stor skylt vid sidan om vägen med texten "Förstärkt trafikövervakning"

Håller dom fortfarande på och kontrollerar 288'an?! Brukar de inte hålla på i en vecka?

Håller dom fortfarande på och kontrollerar 288'an?! Brukar de inte hålla på i en vecka?

De ska ha "förstärkt trafikbevakning" i 6 månader, och de är grymt aktiva, jag var ute i Öregrund och hade en kvällsföreläsning i tisdags, när jag åkte hem stod dom i Gimo, kl 21...

Ser du glist eller börjar du bli gammal och ouppmärksam? :D

Det står ju en stor skylt vid sidan om vägen med texten "Förstärkt trafikövervakning"

På A svarar vi B och på B vet vi inte...

Äh, skyltar skiter jag väl i :tungan Trist är det i alla fall att de likställer trafikövervakning, med att skjuta laser och ge böter till höger och vänster. Få olyckor på den vägen är kopplade till för hög fart, utan det beror på andra saker.

Blev fotad idag. Åker förbi fd statoil i Rasbo och ser en sån där "snart kommer det en fartkameraskylt" och tänker: vad är det för pucko som har satt upp den här, det finns ju ingen kamera här. Några sekunder senare så blixtrar det till. Och då fattade jag vad det var för pucko som hade satt upp skylten... Sååå dumt av mig! Tänkte t.o.m på den här tråden eftersom att det sitter en "Förstärkt trafikövervakningsskylt" lite innan Rasbo. Är huvet dumt så får plånboken lida.

Back