? Torsdagens "kul-tur" ?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Som jag nämnt tidigare så bara höra av er om ni vill haka på någon tur ? Passar på att önska er tvåhjulspiloter här på Sporthoj en trevlig helg! Cheers ?

"Torsdagens tur samlade "endast" 9 ystra hojåkare i ett blåsigt väder. Nästa tur jag gör vid sån här vind kommer att heta "Stockholm underground" där vi endast kör i Stockholms tunnlar med medhavt fika vid nån serviceplats under jord.

Jo, vi drog till "Arlanda Flygsamlingar" via omvägar som har Sveriges största samling av civilflyg genom tiderna. Är tyvärr oförjänt inkognito för gemene man. Otroligt intressant och dessa engagerade personer som ideellt brinner för detta och håller historien vid liv. Ni ser ett av Sveriges äldsta charterkärror med mig som pilot och några deltagare som hänförda passagerare. Toaletten var något utöver det vanliga vad vi är vana med idag. Den äldsta kärran är från 1917 och under renovering. Förarkabinen från Gottrörakraschen finns också där, vilket ni säker minns.

Det finns så mycket att se så jag rekommenderar verkligen ett besök. Tyvärr hade dom nåtts för tre dar sen att hangaren dom huserar i ska jämnas med marken och dom måste flytta bort allt. Dom var både ledsna och chockade över detta och vet inte idag någon lösning. Bara att "packa ihop" alla dessa flygplan och motorer är en fasa i logistik och dom har inget nytt ställe i skrivande stund eller pengar heller. Är ju en kulturskatt som borde bevaras intakt kan åtminstone jag tycka.

Vi drog sen vidare och då inte rakaste spåret till "Nedergården Gammalt & Nytt". Kul att visa deltagarna idag ett helmysigt ställe som de inte varit på tidigare. Här finns allt och lite till i en härlig miljö. Vi drog sen vidare och hamnade på Rimbo marknad där vi släppte av vår käre vän Bengan som bor där. Äntligen slapp han åka långt till startplats och långt hem igen. Vill tacka deltagarna för trevligt sällskap och för er som inte var med, -kolla bilderna. Nästa tur förmodligen på söndag..."

20221006_134430.jpg20221006_134823.jpg20221006_134905.jpg20221006_140723.jpg20221006_133633.jpg20221006_133321.jpg20221006_133511.jpg20221006_133717.jpg20221006_133025.jpg20221006_133401.jpg
 
Last edited:

Löfbergsblå

Medlem
Gick med
20 Apr 2022
Hoj
Yamaha FZ
Hej PeterDeleter,

Det är kul att följa era eskapader, och vill säga att jag blir inspirerad inte bara till åkning utan blir påmind om den gemenskap som finns i hobbyn. Fortsätt gärna att lägga upp!


-Löfbergsblå
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top