öppet luftfilter

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
helsingborg
Hoj
yamaha r6 2000
Hej

Jag undrade om det är svårt att byta munstycke när man byter luftfilter?
Vilket är det bästa öppna luftfiltret till Honda Nsr 91 ?
Något annat man kan ha så det låter lite häftigare?
 
Munstycket sitter ju i fuggen där du ändå ska pilla så det är inget problem.
Vaddå vilket är det bästa? Köp ett no namefilter bara, låter likadant + att det är billigare.

Trimsystem.

Fast det kanske var NSR som var helt dum konstruerade så man inte kan ha öppet filter så man får fixa en böjd förlängning eller nåt.

Munstycke vet ingen vad du ska ha, prova dig fram.

Edit: stvafle
 
Solid snake skrev:
man inte kan ha öppet filter så man får fixa en böjd förlängning eller nåt.


Sant. Ett vanligt konat filet tar i någonstans på den äldre modellen.
 
solitude skrev:
Inte om man tar bort luftburken..
Eller sätter filtret inuti luftburken.. Tänka lite serrö! :D

Ööh? :va

Jag har sett på bild att det tar i nån ramdel.
 
solitude skrev:
Inte om man tar bort luftburken..
Eller sätter filtret inuti luftburken.. Tänka lite serrö! :D

Ja, Men det får inte plats ett vanligt konat i den.
 
Finns det några fördelar med öppet filter, förutom ljudet...?

Effektmässigt på topp ska det inte ge nånting vad jag fattat det som, men ger det bottendrag?

Hojen drar mer belsin med öppet filter va? MYCKET mer eller bara marginell skillnad?
 
NSR_Martin skrev:
Finns det några fördelar med öppet filter, förutom ljudet...?

Effektmässigt på topp ska det inte ge nånting vad jag fattat det som, men ger det bottendrag?

Hojen drar mer belsin med öppet filter va? MYCKET mer eller bara marginell skillnad?

Tappar lite på låg o mellan för att du inte har trycket från luftburken, japp i princip bara ljud man får.

Marginell skillnad i bensinförbrukningen.
 
Om man har en råtrimmad motor så brukar man byta till koniskt filter p.g.a att det inte stryper luftflödet som en vanlig luftburk gör, då ger det effekt. Men när inte luftburken stryper luftflödet, så ger det nästan bara ljudeffekter :hihi
 
MAO, om man köper effektsystem till NSRen finns det ingen anledning, förutom ljudet, att köpa öppet filter...? Om man köper 190cc då?
 
Solid snake skrev:
Tappar lite på låg o mellan för att du inte har trycket från luftburken, japp i princip bara ljud man får.

Marginell skillnad i bensinförbrukningen.

Vafan menar du? :va
Jag märkte då skillnad efter jag satte på öppet!
Gick som fan, b4 sPanN tYp Poo AsVAlLt pÅ s3xX4n 0 s0nnt l1x0m :rolleyes:

näe men seriöst, märkte att jag fick bättre respons, varvade lättare och sånt..
 
PollySmurf skrev:
Vafan menar du? :va
Jag märkte då skillnad efter jag satte på öppet!
Gick som fan, b4 sPanN tYp Poo AsVAlLt pÅ s3xX4n 0 s0nnt l1x0m :rolleyes:

näe men seriöst, märkte att jag fick bättre respons, varvade lättare och sånt..

Skriv så man fattar lunarfjönt. :3freak :tungan


Jag fick bättre respons också men jag tyckte ändå den blev slöare på låga o mellan, bättre på höga o varvade mer ja.
 
Solid snake skrev:
Skriv så man fattar lunarfjönt. :3freak :tungan


Jag fick bättre respons också men jag tyckte ändå den blev slöare på låga o mellan, bättre på höga o varvade mer ja.

Men ger det mer drag då?
Jag har ju en ostrypt Nsr? Kanske drar ner på draget då äre ju inget kul å sätta dit :död
 
NSR_Martin skrev:
MAO, om man köper effektsystem till NSRen finns det ingen anledning, förutom ljudet, att köpa öppet filter...? Om man köper 190cc då?

Beror ju lite på hur din nuvarande burk ser ut, men det behövs MYCKET (säkert 50%) mer effekt för att behöva byta filter pga den orsaken.
 
Solid snake skrev:
Tappar lite på låg o mellan för att du inte har trycket från luftburken, japp i princip bara ljud man får.

Marginell skillnad i bensinförbrukningen.
Eh! surt! men ljudet e de ju inge fel på
 
Solid snake skrev:
Skriv så man fattar lunarfjönt. :3freak :tungan


Jag fick bättre respons också men jag tyckte ändå den blev slöare på låga o mellan, bättre på höga o varvade mer ja.

Jag tappade inget på mellan och låg iaf.. Den är starkare än nånsin där :tungan
 
Back
Top