ännu en ny hojåkare :)

rnb

mc-newbie
Gick med
5 Feb 2004
Ort
taby.sthlm.se
Hoj
KTM 640 LC4 SM
Hej allihopa!

Kul att få lite insyn i vad som är nytt för mig - motorcyklar! Det började för mig i mars-03 när min nygamla polare som endast har A-kort skulle hämta sin nya hoj en bra bit härifrån. Han behövde ju hjälp med transporten, och jag tackar inte nej till en utflykt!

Efter mycket snack under resan fick man ju sen se hur den såg ut - en Husky 570RR-03 grymt fräck! Den skulle ju dras igång och provköras osv. Man blev ju helt klart sugen själv - minst sagt! Och efter ännu mer snack och frågor till min polare på hemresan undrade jag hur jag hade missat det här med mc :va

Det slutade med att jag kort därefter kollade runt på olika körskolor, det slutade med att jag ringde till Driver i Borlänge för att ställa frågor. Till slut kommer deras fråga "Ska du boka in dig?". Jag var inte riktigt 100 (som vanligt), men gick på en chansning och gjorde det. Sen tänkte jag ju att om jag kommit så här långt då kan jag ju inte dra mig ur! Tyvärr tog det hela sommaren att att få klart allt så i semptember hade jag mitt kort - fan hela säsongen var ju slut! :huvet

Men nu är jag på G igen :) Håller på skaffar mig en språjlans 640 LC4 -04 på LellesMC i Uppsala och är riktigt sugen på att lära mig köra ordentlig! Så släng hit våren NU!

Till vardags rattar jag runt i norrra sthlm med buss i kollektivtrafiken, som jag gjort i snart 2 år. Gissar att jag kommer att se vägarna på ett annat sätt nu :D

Vi syns väl därute i sommar!! :Bugar

P.S. Oj, blev lite långt, men hoppas ni orkar läsa....

/rnb
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top