Övninskörning..

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Hej.. jag ska börja övningsköra med lätt mc snart..

men jag behöver veta vad man måste göra innan..
jag har tidigare övningskört med bil så alla papper, syn test osv är inskickade...
men om jag ska börja övningsköra måste jag då göra om allt då? eller räcker det med att ringa länsstyrelsen och be dom lägga till a1 på körkortstillståndet?

hur är det med handledar kurser?

tack på förhand!

handledarkurs behövs ej för A1
men är du säker på att du inte får övningsköra A1?

Brukar liksom komma som ett paket med B-övningskörning :va

handledarkurs behövs ej för A1
men är du säker på att du inte får övningsköra A1?

Brukar liksom komma som ett paket med B-övningskörning :va

beror helt på om du har kryssat i a1 oxå. jag kryssade i båda så de va nemas problemas.

har du inte gjort de får du gå och hämta nya papper och skicka in för. vet inte om syntest och hälsodeklaration behövs igen. ring å kolla lr gå/ring till en körskola. dom borde veta.

vi ringde bara länsstyrelsen så löste dom det;) tror t o m att det bara var att tuta o köra men vet ej riktigt säkert. ring för säkerhetens skull:D

ah =P okej.. bra men jag ringer länsstyrelsen så ber jag dom o fixa det... behöver man ha med sig alla papper när man är ute o kör? eller kan polisen kolla upp det på sin dator?

beror helt på om du har kryssat i a1 oxå. jag kryssade i båda så de va nemas problemas.

har du inte gjort de får du gå och hämta nya papper och skicka in för. vet inte om syntest och hälsodeklaration behövs igen. ring å kolla lr gå/ring till en körskola. dom borde veta.

Min polare kryssade inte i det och fick ändå. Fast jag vet inte hur det är för handledaren :va

Min polare kryssade inte i det och fick ändå. Fast jag vet inte hur det är för handledaren :va

klart som fan han måste kryssa i för att få övningsköra.

länsstyrelsen måste kontrollera om man är lämplig. kanske inte är så jävla lämpligt om man t.ex. inte har mckort^^ (för att överdriva en aning).

Körkortstillstånd utfärdas i två block varav det ena är behörighet för A, A1, B, BE eller traktorkort och det andra innefattar C, CE, D eller DE. Söker du behörighet för bil får du alltså A1 på köpet och behöver inte förnya ditt körkortstillstånd.

Förutsatt att ditt tillstånd inte har passerat bäst-före stämpeln såklart, som är på fyra år.

Trådstöld!!!

Snattar tråden lite.

Om tjejen ska ta lappen, som haft B-kort några år..

Och jag ska va handledare, haft alla kort i snart tio år prickfritt (märkligt nog). Jag var dessutom handledare åt en polare i fjol men då skickade han alla papper och jag bara skrev på och körde..

Nu snackade en kollega om handledarekurser och shit.. vad är det?

Måste jag gå nåt sånt nu eller?

Snattar tråden lite.

Om tjejen ska ta lappen, som haft B-kort några år..

Och jag ska va handledare, haft alla kort i snart tio år prickfritt (märkligt nog). Jag var dessutom handledare åt en polare i fjol men då skickade han alla papper och jag bara skrev på och körde..

Nu snackade en kollega om handledarekurser och shit.. vad är det?

Måste jag gå nåt sånt nu eller?

Det är inga handledarkurser för A-kort.

Och förhoppningsvis får det vara så också, för handledarkursen för att få övningsköra med B-kort var ju inget att hänga i granen direkt.

Jo, man fick bulle och saft:fakta :D (men sedan allt pladder för 300 kr/skalle som man ej kom ihåg...:va )

Men det är nog bara en tidsfråga innan dem inför handledarkurser för A-behörighet, men det lär nog dröja ett litet tag till i alla fall.

Jo, man fick bulle och saft:fakta :D (men sedan allt pladder för 300 kr/skalle som man ej kom ihåg...:va )

Men det är nog bara en tidsfråga innan dem inför handledarkurser för A-behörighet, men det lär nog dröja ett litet tag till i alla fall.

om man hade haft det så bra :( fick inget fika bara ont i :arsele ... :D

Bara att läsa på baksidan på körkortstillståndsbeviset. Där står vilka behörigheter tillståndet gäller för.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back