Har nyligen köpt en Kawasaki Z1000 -07 som gått strax över 800 mil (alla servicar gjorda enl. servicebok)
Härom dagen upptäckte jag att temp. var alldeles för hög och när jag stog på tomgång i stan stack den upp i 103 grader!
Vet inte om det har inträffat tidigare då man inte så ofta hålelr koll på temp. mätaren.
Kollade kylarvattnet men det är ingen brist på det, vet inte om fläkten kan ha gått, men fan hojen är ju praktiskt taget ny!
Någon annan som haft problem med detta på just Kawasaki eller tips om vad man ska kolla?
Tex. vid vilken temp. ska/bör fläkten gå igång?
Antar att det är hyffsat långt innan 103 grader!
*håller tummarna för att jag klarar mig genom stans köer på vägen hem idag utan att skiten kokar*

Härom dagen upptäckte jag att temp. var alldeles för hög och när jag stog på tomgång i stan stack den upp i 103 grader!
Vet inte om det har inträffat tidigare då man inte så ofta hålelr koll på temp. mätaren.
Kollade kylarvattnet men det är ingen brist på det, vet inte om fläkten kan ha gått, men fan hojen är ju praktiskt taget ny!
Någon annan som haft problem med detta på just Kawasaki eller tips om vad man ska kolla?
Tex. vid vilken temp. ska/bör fläkten gå igång?
Antar att det är hyffsat långt innan 103 grader!
*håller tummarna för att jag klarar mig genom stans köer på vägen hem idag utan att skiten kokar*


