Åkte fiddy igår för första gången.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jag och 3 polare har precis handlat oss varsina Orion 150cc.
Detta hände igår!

Kl 21.30 Åker från jobbet och hem för att skruva ihop det chinesen på fabriken inte klarade av, Styrkronan var upp och ner.

Ca 22.30 Kommer "Chango" Martin hem till mej med ett verktyg jag behövde.

kl23.00 så är vi klara med min hoj och går med den till statoil för att tanka och fylla bakdäcket med luft.

Kl 23.20 Står hojen på tomgång, och jag börjar köra lite lätt, allt går bra inge högre farter, men tycker hojen känns instabil.

Kl 23,30 så ska vi åka hem till martin och hämta hans orion 150cc.
martin tar bilen och åker efter mig och jag tänker, jag ska dra på, gör en liten speedwaysladd i ca 70 och gör en lowside så det sprutar gnistor.
Resulterar i att fotpinnen gick sönder och mitt smalben samt min stoltet fick sej en törn! Men det gick att köra iaf.

kl23.40 efter vi har garvat färdigt så åker jag och martin enskilda vägar, jag tar cyckelvägar.
Nästa hemma hos martin så åker jag ikull igen och smalbenet börjar vi ömmare eftersom jag slog i det på exakt samma ställe. Börjar bli trött på att den är så jävla instabil hojjen, går knappt att köra!

Ca 00.00 Är jag hemma hos martin och vi börjar fylla på olja och släppa på kedjan som var som en fijolsträng på martins hoj.

Klara ca 00.30 Går ut utomhus och häller bensin i martins hoj och börja leda dom ifrån bostadsområdet.
Martin upptäcker att hans hoj fullkommligt släpper igenom all bensin som han precis har hällt i , FÖRBANNAT :huvet

Kl 00.40 Martin provar min hoj och jag leder bort hans hoj.
martin tycker att min hoj är jävligt otäck att köra.
Jag håller med.

Vi stitter sedan och tänker lite på hur fan vi ska göra med martins hoj där soppakranen har gått av och gängorna sitter kvar i tanken :huvet
Martin föreslår Superlim :tummenupp
Sammtidigt som vi skrattar så åker vi mot närmaste Ok/q8 mack för att hitta nått vi kan göra åt problemet.

Kl var nu ca 01.00 och vi hittar vertyg för att få ur dom gammla gängorna samtidigt som martin ser att det går att återanvända soppakranen!
Bra vi åker och fixar det fort som fan.

Väl hemma hos martin 01.10 så går det undan, jag fixar ut den gammla gängan medans martin fixar kranen efter att jag inte ville göra det då jag filade mej i tummen :huvet

kl 01.30 Är vi redo att dra! vi försöker baxa in martins hoj i bilen, som inte gick så jävla bra, så vi fick slänga in den i bagaget hängandes halft utanför.

Åker ca 01.40 Och det känns som vi är på väg, just dår smäller det till i bagaget och hojen håller på att ramla ut!
Martin bryr sej inte och tänker fortsätta köra då han är trött på alla problem.
Vi stannar iaf och går ut lägger tillbaka hojen.

01.50 är vi framme i macken och nu jävlar ska vi bara fylla luften och lite benzin så ska vi åka som fan!
Börjar med att försöka baxa ut hojen som tidigare nästan ramlat ut, till våran förvåning så är det svårt för oss två att få ut hojjen!
Kicken har fastnat i bilen!
Efter 10 min bök är skiten ute! Skönt tänker vi och börjar vandra fram mot mackens vatten&luft avdelning.
:gnissla Luftmunstycke ur funktion!!!!!
Tittar på varann och skrattar :D
Högre makter.

kl02.00 så ger jag matin order om att springa med hojen till statoil som ligger 1000meter bort.
Han gör det och jag tar bilen och möter honom.
väl framme så fyller vi i luft och benzin och martin startar hojjen och drar som fan mot hemmet.
Jag åker efter i bilen och askrattar.

kl 02.30 hemma hos martin byter vi skitoljan i hojjarna mot en annan skitolja (biltema).
Medans vi gör det så säger martin att han var jävligt mkt skönare att köra.
Jaja säger jag, och nu är vi klara och ska åka.

Kl02.40 Martin startar sin varma hoj och behöver inte choka utan i ett bostadsområde bara ger fullgas och jag står kvar som ett fån!
Kul , hojjen tar tid på sej att start och jag ser grannar titta i fönstrena, jävla martin!
Då starta hojjen och vi dra ut till ett industriområde och jag vill testa martins hoj, då han säger att den är skönare.
Testar!
Och visst var det så, den var tokmkt skönare.

kl 03.00 lossar vi min mutter till styrkronan och hojen blir grymt mkt skönare.
Nu är vi redo att dra!
SUCK martins hoj startar inte!
Efter 5 min kickande så vrider martin på nyckeln som han glömde och hojjen startar!

kl är nu ca 03.05 och vi kör som fan över allt på alla cyckelvägar! i ca en timma.

Sen är vi framme vid marieberg köpcentrum och vi testar lite bakhjul och skit.
Funkar inge bra, så vi tänker vi dra, och kör som fan därifrån.
Typ tävlar!
Martin låser helt plötsligt bakhjulet och jag blåser om han på full gas på 4:an (5 växlad) och skrattar samtidigt som jag tittar på han och tänker jävlas sopa!!! :yoparty
Helt plötsligt så hör jag martin skriker skräckslaget till mej AKTA!!!!!!!
Jag som fortfarande tittar på idioten martin vänder nu huvet frammåt och precis då!
Smäller det till utav bara helvette! blixtstannar och jag flyger över styret och undrar vad fan som hände!
Martin kommer och slänger sin hoj och undrar hur det gick med mig.
Jag tittar på vägbommen som sitter mitt över vägen och den är jävligt böjd!
Vafan körde jag in i den tänkte jag och började fråga martin om hur min hoj såg ut!
Han kolla och den var helt intakt!!!!
Bara styret böjdes ur fästena, och jag börja småskratta.
Jing jang kvalite is the shit tänker jag och börjar säga till martin att jag har grymma magmuskler som klara den smällen, självklart var jag ironisk.

kl 04.10 har vi fixat ihop min hoj och snackat nog om krashen som var ganska otäck men slutade bra.
Nu dra vi och körde som fan till samma mack vi tidigar va i (ok/q8).
Martin käkar lite och vi pratar lite mer om krashen och betämmer oss för att åka hem medans vi lever.

Så det var den roligaste kvällen jag har haft sen i sommras.
/mvh Jonas

Ok, så det är så man roar sig i grannstaden? Har ni inga jobb eller vad är det frågan om?
Och du hade väl en jävla tur som lyckades hitta den lägsta vägbommen i Sverige, annars hade du suttit med huvudet under armen just nu.
Sälj skiten och börja samla på frimärken istället, du har nog haft ditt roliga nu.

Åh fan,, de va ni två som åkte ute på aspholmen asså... ni kunde väl ha stannat o åkt runt lite mer så ja fått njuta av lite 2-hjuligt...

Ok, så det är så man roar sig i grannstaden? Har ni inga jobb eller vad är det frågan om?
Och du hade väl en jävla tur som lyckades hitta den lägsta vägbommen i Sverige, annars hade du suttit med huvudet under armen just nu.
Sälj skiten och börja samla på frimärken istället, du har nog haft ditt roliga nu.

Jo då jag har jobb, jobbar som tekniker på posten logestik i örebro.

Kommer inte att sälja fiddyn, och kommer inte att samla på frimärken.

Åh fan,, de va ni två som åkte ute på aspholmen asså... ni kunde väl ha stannat o åkt runt lite mer så ja fått njuta av lite 2-hjuligt...

Vart var du?
Du skulle fått köra lite bara du hojta till. :tummenupp

Last edited:
Jo då jag har jobb, jobbar som tekniker på posten logestik i örebro.

Kommer inte att sälja fiddyn, och kommer inte att samla på frimärken.

Ok, då har man kanske träffat på dig därute då... Jag tänkte mer på att ni var ute och körde en vardagkväll till klockan 4 på morgonen, rimmar illa ihop med jobb :D

Jag har alldrig jobbat jag lever på soc och alla andra som gillar att ge mig pengar:tummenupp

Sen angående superlimmet var jag inte speciellt seriös, utan mer fan vilket skit vi fått.
Nyckeln hade jag vridit på flera gånger hojen var död men när han sa det starta häcken av nån anleding. Så nu har jag fått upprättelse:rolleyes:

Andreas: du får väl stanna och förhöra oss om du har något intresse, så får du väl kräva att köra skiten ur dom för det ingår i dina arbetsuppgifter.

Ok, då har man kanske träffat på dig därute då... Jag tänkte mer på att ni var ute och körde en vardagkväll till klockan 4 på morgonen, rimmar illa ihop med jobb :D

Finns väl folk som jobbar fast de kan vara lediga en dag mitt i veckan. Alla jobbar väl inte 8-17 mån-fre :7peta :sissy

väktaren...

ja parkerade ju o väntade på att ni skulle komma men ni drog ju :D

HAHA!
vet du vad jag tänkte när du kom där?

Jävla låtsas snut, va fan nu då!
Haha, sorry drar er alla väktare över samma kam :rolleyes:
Föresten när du åkte förbi oss så skratta du :mad: :D

Jag jobbar 15-23 vanligtvis.
Men slutade tidigare igår då jag var sjuk :rolleyes:

Last edited:
Jag har alldrig jobbat jag lever på soc och alla andra som gillar att ge mig pengar:tummenupp

Sen angående superlimmet var jag inte speciellt seriös, utan mer fan vilket skit vi fått.
Nyckeln hade jag vridit på flera gånger hojen var död men när han sa det starta häcken av nån anleding. Så nu har jag fått upprättelse:rolleyes:

Andreas: du får väl stanna och förhöra oss om du har något intresse, så får du väl kräva att köra skiten ur dom för det ingår i dina arbetsuppgifter.

haha, den ena av er stod ju o kickade som en tok så jag åkte o parkerade o skulle surfa på SH lite en sväng o vänta på att ni skulle få igång den, men den gick ju igång direkt o ni drog...

HAHA!
vet du vad jag tänkte när du kom där?

Jävla låtsas snut, va fan nu då!
Haha, sorry drar er alla väktare över samma kam :rolleyes:
Föresten när du åkte förbi oss så skratta du :mad: :D

Jag jobbar 15-23 vanligtvis.
Men slutade tidigare igår då jag var sjuk :rolleyes:

hehe, samma skit som alla tänker då :P..

haha, klart man skrattar lite när man ser två snubbar på fiddys, o den ene inte ens får igång sin ;)..
men mest log ja över att se tvåhjuligt vara ute o brumma på mitt område.

Last edited:
fan kanske ska köpa en fiddy.. dom där nya orion värkalr jävligt häftiga, snygga oxo :)

få jag vara med då? :rolleyes:

fan kanske ska köpa en fiddy.. dom där nya orion värkalr jävligt häftiga, snygga oxo :)

få jag vara med då? :rolleyes:

Självklart, men inträdesprovet är att köra rätt in i en bom i 70 knyck.
Martin ska själv göra detta imorgon :D

haha, den ena av er stod ju o kickade som en tok så jag åkte o parkerade o skulle surfa på SH lite en sväng o vänta på att ni skulle få igång den, men den gick ju igång direkt o ni drog...

hehe, samma skit som alla tänker då :P..

haha, klart man skrattar lite när man ser två snubbar på fiddys, o den ene inte ens får igång sin ;)..
men mest log ja över att se tvåhjuligt vara ute o brumma på mitt område.

Gött!
Ska nog åka mer på aspholmen :tuttar

Last edited:
vad kostar en sån där lite jävel??

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti