Är du rik?

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Ni som har mc, är ni rika lr har ni sparat bra länge? Eller lånat pengar. Såg nyss en snubbe här som har en Ducati och en saab cab?? Då kan man inte ha ett sopjobbar arbete iaf :) :squid

xplojt skrev:
Ni som har mc, är ni rika lr har ni sparat bra länge? Eller lånat pengar. Såg nyss en snubbe här som har en Ducati och en saab cab?? Då kan man inte ha ett sopjobbar arbete iaf :) :squid

Du då? Är DU rik? Har du rika föräldrar?

Jag är inte rik. Det gäller att prioritera.
Har inga föräldrar som ställer upp eller andra släktingar för den delen, men man får jobba hårt.

Jag kanske klassas som rik? Vet inte. Har hoj som jag lagt över 150.000 i, kör BMW M5 privat.

Tävlingshoj #88 och en hoj till som e cool som få :tummenupp

Skidresor var år.... och många julklappar :rolleyes:

Nej, jag är nog inte rik ändå, men jag klassas som höginkomsttagare OCH DET E JUNK FÖR ATT MAN SKATTAR 50% DÅ!!! :mad:

750RR

Jo, jag har en sprillans ny hoj för 130000:-, en bil för 60000:- och ett trumset för 60000:- så jag kan väl klassas som rik :rolleyes:

Har ju snäll pappa då, då.... :rodnar Han kallar det förskott på arvet.... :D men min hoj är ju inte i 100 000 kronorsklassen om man säger så, och bil har jag ingen.....

(Bra tråd det här.... Alla rika snubbar skriver in sej och jag kan välja och vraka vem jag ska stöta på... :D :tummenuppfast Rymdis ligger ju först på listan :hej )

/Fröken rääger

watson skrev:
Har ju snäll pappa då, då.... :rodnar Han kallar det förskott på arvet.... :D men min hoj är ju inte i 100 000 kronorsklassen om man säger så, och bil har jag ingen.....

(Bra tråd det här.... Alla rika snubbar skriver in sej och jag kan välja och vraka vem jag ska stöta på... :D :tummenuppfast Rymdis ligger ju först på listan :hej )

/Fröken rääger

*raggar* :bow

Hej Watttson.... jag heter Flemmnånting tror jag och jag är en liten pojke på snart 17 år - 12 i skallen. Men jag vill att du lär mig personlig mognad och kanske hur man har ett fast förhållande :crash

Visst har jag chans? :fakta

750RR

Bifogat

• jag2.jpg
    jag2.jpg
    6.4 KB · Visningar: 979
xplojt skrev:

Själv är jag suuuuuuper rik det är därför jag kör en så sportig hoj :rolleyes:

Får in mellan 11,000 och 14,000 varje månad efter skatter och jag bor hemma...Jag tycker att det är rikt

Rik? Vadå rik?
Jo, jag var rik innan. Hade alltid mycket pengar, men sen köpte man hoj, så nu är jag inte rik längre..

Jag måste ha kopplat av all logik innan jag köpte henne, eller så var det en duktig säljare...

Sen åker man ju billigt med bilen på vintern. En liten Honda Civic som drar mindre soppa än hojen.

xplojt skrev:

Och varför skulle inte en sopjobbare kunna ha både och??
Sist jag hörde någonting så var det fortfarande enkelt att få lån om man har ett fast jobb. :rolleyes:
Det är som mavve säger en prioriterings fråga, snarare än en fråga om hur rik man är...

/inte sopgubbe men morgontrött å kinkig... :notme :whip

Re: Re: Är du rik?

maverick_750rr skrev:
Du då? Är DU rik? Har du rika föräldrar?

Jag är inte rik. Det gäller att prioritera.
Har inga föräldrar som ställer upp eller andra släktingar för den delen, men man får jobba hårt.

Jag kanske klassas som rik? Vet inte. Har hoj som jag lagt över 150.000 i, kör BMW M5 privat.

Tävlingshoj #88 och en hoj till som e cool som få :tummenupp

Skidresor var år.... och många julklappar :rolleyes:

Nej, jag är nog inte rik ändå, men jag klassas som höginkomsttagare OCH DET E JUNK FÖR ATT MAN SKATTAR 50% DÅ!!! :mad:

750RR

Blir man klassad som höginkomsttagare om man kör glassbil??
Shit!! Dags att byta karriär i så fall...

*Knallar iväg med en jobbansökan till Hemglass*

de gräver guld i glassförsäljar branchen, svinrik på ett par kvarter.

Allvarligt talat finns det ju nivåer på rikedommen i samband med hojar. Många har nya bilar och några väljer bort det och har en ny hoj i stället. De som har både och är rika helt enkelt.

Re: Re: Är du rik?

maverick_750rr skrev:

750RR

Du tjänar alltså över 80 000 i månaden? Om du nu betalar 50% i skatt.

Re: Re: Re: Är du rik?

Waiden skrev:

*Knallar iväg med en jobbansökan till Hemglass*

*vänta* Ta med min ansökan oxå.. ;)

När det är ebb i min kassa så tänker jag alltid att det finns nån som har det värre.. :rolleyes:

xplojt skrev:

Antar att det e mig du menar, men som dom flesta har sagt redan så får man väl prioritera lite då och då. Sedan har jag väl kanske en hyfsad månadslön., som gör att jag har kunnat spara en del..
samt gjort en och annan lyckad lägenhetsaffär :tummenupp

Har hus (lånat pengar av banken),
Har en Suzuki Wagon för 112 000 (förskott på arvet)
Har en Suzuki DR (lån av bank)
Yrke : Student som kommer att få bo i bilen och leva på nudlar för resten av livet pga huset, MC:n och studielånet.... :(

Rik är jag då vekligen inte!. Jag har förvisso en rik far men efter två ordentilga krasher så är det knappas tal om spons till någon ny hoj, då han verkar hysa ett väldigt hat mot motorcyklar och hellre skulle se att jag spelade golf!.

-Mot dumheten kämpar gudarna förjäves :fakta .

Jag är låginkomsttagare, men jag anser mig ha ett rikt liv. :)

Back