Ännu en blocket

DJM skrev:
Varför? varför? haha

Därför att det är den mest onödiga knappen på tangentbordet! Någon som vill köpa min? Lägg ett bud, skall få nytt Logitech tangentbord och mus på garanti i veckan så det kan måste man delvis paja o skicka delar till Switzerland! :huvet men många tangenter finns kvar! :hihi

Nej.........."Scroll lock" är den mest onödiga knappen som finns.............

UltraMarine skrev:
Men nog fan är "Windows"-tangenterna det mest onödiga??? Jag vet ingen som använder dom...

Den är ju grymt användbar. Skulle inte klara mig utan den. Hur annars göra mellan dataspelandet och porrsurfandet. :)

UltraMarine skrev:
Men nog fan är "Windows"-tangenterna det mest onödiga??? Jag vet ingen som använder dom...

För att optimera tiden och ergonomin använder man tangentbordet vid enklare manövrar istället för musen tex. alt för att få ner menyerna och windows knappen kan med fördel användas kombination [windows +u +r] för att starta om eller [u + u] för att stänga av.... frågor på det? :tummenupp

Last edited:
UltraMarine skrev:

Eller varför inte den briljanta kombinationen (windows + e) som öppnar "Den här datorn" ! :tummenupp

Gufo skrev:
Nej.........."Scroll lock" är den mest onödiga knappen som finns.............
Håller fullständigt med, jag har aldrig förstått ens vad den gör annat än att tända den lilla gröna lampan som iofs kan vara ite skoj ibland. :tungan

Caps lock är inte bara onödig (liksom ex. scroll lock). Den är dessutom i vägen också!

UltraMarine skrev:

Onödig? det är dom bästa tangenten av alla. Jag kan inte sitta vid en dator som inte har windows tanngenter.
Hur minimerar man alla öppna fönster utan att klicka på 23 minimeringssymboler?

bandit uno skrev:
Onödig? det är dom bästa tangenten av alla. Jag kan inte sitta vid en dator som inte har windows tanngenter.
Hur minimerar man alla öppna fönster utan att klicka på 23 minimeringssymboler?
Har man bara 2 fönster uppe så räcker det med 2 klick

Nån som har en sammanställning på vad man kan göra med Windowsknappen?
Jag börjar ana att jag har missat något viktigt i mitt liv!
Jag fulkommligt älskar snabbkommandon via tagentbordet :tummenupp

Det mest oanvändbara knapparna på ett tangentbord är de som tillvärkarna har gjort sjävla, t.ex. deras hemsida, "sovknappen" o.s.v.

M:et skrev:
Nån som har en sammanställning på vad man kan göra med Windowsknappen?
Jag börjar ana att jag har missat något viktigt i mitt liv!
Jag fulkommligt älskar snabbkommandon via tagentbordet :tummenupp

HAHA
skaffa en :tuttar

windows + e skulle jag aldrig klara mig utan.
windows + m för att minimera alla fönster är kanon, samt
windows + shift + m för att få fram alla fönster igen :)
windows + r för att få fram "run" fönstret

....ja, det är väl dom jag använder oftast.

Go windows-tangenten!

/SSB

Tangenten jag alltid saknat.......

Bifogat

• bilder_keyboard.JPG
    bilder_keyboard.JPG
    7.3 KB · Visningar: 48
Zayn skrev:
Håller fullständigt med, jag har aldrig förstått ens vad den gör annat än att tända den lilla gröna lampan som iofs kan vara ite skoj ibland. :tungan
Kan meddela att polisen använder den mest av allt i sitt program när dom skriver utredningar och sånt trams så nog är den jäkligt onödig
:fatta!

Back