Suzuki bandit 1250 stannar ibland

Lartho01

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2018
Ort
Kilafors
Hoj
Suzuki bandit 1250
Har en Bandit 1250 som stannar ibland, därefter startar bränslepumpen av och till när jag vrider på nyckeln men när jag trycker på startknappen snurrar den till men startar inte och startmotorn stannar fast knappen är intryckt. Efter en stund startar den och går som vanligt. Har byglat kontakten för att få fram felkoden men det står bara coo i displayen. Ska åka på semester men vet inte om jag vågar nu. Hjälp!
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Lossa och reka i alla grova kablar från batteri till startrelä och startmotor. Lossa/Reka även de mindre kablarna som sitter fast i startreläet. Spraya in lite kontaktspray eller sprayolja wd40/5-56 eller liknandei starknappen också,, även i dödarknapen + en liten svätt i tändningslåset också.
Ang bensinpumpen så är de inte säkert den ska gå varje gång man slår på tändning, de beror på hur länge systemet håller rätt tryck. Jag testade detta på bilen i går och pumpen går en kort stund var tredje/fjärde gång man slår på tändningen om man gör snabba på av slagningar på raken.
Jag kan testa samma sak på KTMen i morgon.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Är det så att du kan köra ett tag och den sedan stannar?
Är det sedan att den går fint efter ett tag och den sedan stannar efter ett tag till?
I så fall kan det vara lyftningen i tanken som satts igen.
Testa nästa gång den stannar med att öppna tanklocket.
Hör du ett sug/pysljud så har du problemet där.
Kolla luftningen av tanken i så fall.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ang bensinpumpen så är de inte säkert den ska gå varje gång man slår på tändning, de beror på hur länge systemet håller rätt tryck. Jag testade detta på bilen i går och pumpen går en kort stund var tredje/fjärde gång man slår på tändningen om man gör snabba på av slagningar på raken.
Jag kan testa samma sak på KTMen i morgon.
Det beror lite på konstruktionen, vissa bygger upp ett tryck mot spridarna, och då går bara pumpen när det behövs, vissa andra har en tryckregleringsventil som leder tillbaka överskottet i tanken, då går pumpen alltid. Några Yamahaer jag har haft har haft det första systemet, mina gixxrar har haft återledning :)

TS, lirka runt med nyckeln i tändningslåset också, det kan vara glapp i det.
 

Lartho01

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2018
Ort
Kilafors
Hoj
Suzuki bandit 1250
Soppapumpen går för att sedan slå av när den fått upp trycket, vrider man av sändningen tappar den trycket efter någon sekund. När soppapumpen inte startar står det check i displayen efter några sekunder.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top