Köpa mc hos touratech?

mangan76

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2017
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha xtr660
Hejsan!

Är lite intresserad av en nyare hoj. Har kollat in bmw gs800. Privatpersoner på blocket tycker jag ligger högt i pris, men sen såg jag att touratech sålde gs800 till ett betydligt bättre pris.

Är de vettigt att handla av dem? Är de mer slitna eftersom de använts för utbildning?

Får man automatiskt svårare att sälja den i min tur sen eftersom det är en ”touratech” mc?

Nån som har erfarenhet?
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har väl inte kolla på några andra in real life, men sett dom på Toura Tech flera gånger, och vist har dom några märken här och där men inget allvarligt för att vara den typen av hojar.
Dom har ju inte direkt gått Paris - Dakar, utan mest fart runt på grusvägar och på crossbanan i ganska moderat tempo.
Dom servas ju och sköts i egen verkstad och dom är väl auktoriserade tom.

För mig personligen skulle jag inte se det som något nackdel eller värde minskar för att dom haft den som första ägare, snarare lutar det åt andra hållet.

PS:
Dom har nog fortfarande en hel del stående som är utbytta, så prutmånen är nog bättre där än många andra.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Känner flera som köpt hoj av dem. Skulle inte tveka att köpa där själv.

+ De är välutrustade med tillbehör och utrustningspaket och de är välservade.

- De kan ha repor på skyddsbågar osv efter omkulläggningar. Bara en fördel i mina ögon, billigare hoj och man törs använda den.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Touratech är fantastiska att handla av. En 40 mil gammal båge för 70000 lägre pris och då med komfortsadel, galler för lyktan, växelspak, packbågar, packplatta och stänkskärm monterat. Inte en repa. Ett par dekaler satt på, typ något löpnummer på kåpa och hjul samt något annat. Bara att pilla bort! Superfin service och support i Lidköping där den inhandlades. Bra rabatt i butiken i samband med hojköp.

Kan absolut bara rekommendera! Och var gäller andrahandspriset så tror jag det är absolut oviktigt om den kommer från Touratech eller inte. Dom sköter hojarna minutiöst!
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Billiga är dom inte, men bra. De som känner till Touratech på riktigt ser det som ett plus.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top