Hej alla glada!
Behöver tips på vidare felsökning/möjligt fel.
Efter motorbyte på min zx10r-04 så går hojen som en kratta, startade men går inte på alla. Har mätt upp alla utgående och inkommande signaler på ecu,n och det är ok. Som en sista åtgärd så kollade jag ändå gnistan på alla spolar och trean och fyran har gnista i ca 2 sekunder vid start sedan dör dom.
Tycks ha kollat alla kabelanslutningar och det är ok. Börjar ha slut på ideer och tar tacksamt imot hjälp.
Känns surt att köpa begad ecu utan att vara hundra på att den är kass.
Någon med kunskap om detta eller om hur man moddar befintlig kabelstam så en ecu utan imobilizer går att använda.
Uppdaterar lite. gnista verkar vara villkorat av att spridarna jobbar, vilket inte mina gör.
Pumpen går och bygger tryck, men sedan uteblir gnistan. Känns som det är ecu,n som har gett upp.
Någon som vet vad spridarna behöver för villkor för att jobba?
Behöver tips på vidare felsökning/möjligt fel.
Efter motorbyte på min zx10r-04 så går hojen som en kratta, startade men går inte på alla. Har mätt upp alla utgående och inkommande signaler på ecu,n och det är ok. Som en sista åtgärd så kollade jag ändå gnistan på alla spolar och trean och fyran har gnista i ca 2 sekunder vid start sedan dör dom.
Tycks ha kollat alla kabelanslutningar och det är ok. Börjar ha slut på ideer och tar tacksamt imot hjälp.
Känns surt att köpa begad ecu utan att vara hundra på att den är kass.
Någon med kunskap om detta eller om hur man moddar befintlig kabelstam så en ecu utan imobilizer går att använda.
Uppdaterar lite. gnista verkar vara villkorat av att spridarna jobbar, vilket inte mina gör.
Pumpen går och bygger tryck, men sedan uteblir gnistan. Känns som det är ecu,n som har gett upp.
Någon som vet vad spridarna behöver för villkor för att jobba?
Last edited: