Hjälp med Hayabusa

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Hej alla medlemmar!
Behöver er hjälp med min busa ... det är en gen 1 1999 Hayabusa som började få avgassmällar när man släpper gasen, misständer och har börjat dra lite mer soppa än normalt. Man kan lukten av bensin från avgasrören.

När jag kör den med mycket låg gas upp till 3-4 K Rpm börjar cykeln att misstända, när jag passerar 4krpm och ger det mer gas går det bättre Men inte 100% Bra.

Jag har bytt tändstift, laddningsregulator (mosfet), rengjort luftfiltret och kontrollerat alla vakuumslangar.
Har lagt en order igår på ett nytt Yausa-batteri, stator, tändhattar, nya tändstift och ett nytt luftfilter.
Har fått tips att det kanske är MAP-sensorn, men jag vill höra er om någon hade samma eller samma problem?
(Jag har också ändrat / uppgraderat bränslepumpen, rengjort spridarna och bytt till bränslepumpslangar förra året)

Några tankar?

/ Marko
 

Margusxx

Medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
södertälje
Hoj
k2 hayabusa
Jag tror att din bränsle filter är smutsig, 1 gen busa har stor problem med rost i tank. Rengöra den och om problemet är kvar ta ut spridare och rengör dom lilla filtret där.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Har varit med tidigare när bränslefiltrer och spridarna var igensatta då tappa den kraft vid fullgas men gick fint när man gas 5-10% gas, ska titta på det igen! :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lärorikt, har tyvärr inte öra att höra skillnaden mellan gång på 3 och 4 cylindrar.
 

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
En blomspruta med lite vatten i är bra att ha. Sprayar du på alla grenrören så ser du vilka som är varma eller inte. Inte alltid lätt att höra vilken cylinder som fungerar eller inte fungerar.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Lärorikt, har tyvärr inte öra att höra skillnaden mellan gång på 3 och 4 cylindrar.

Ja, var ett tag sen jag kollade på detta, men visst var det väl ett sketet tändstift och synkning av spjäll som gjorde susen?, och att man ska ta kunden/ägaren med en nypa salt när man felsöker...

Här är kanske ingen lösning, men detta klippet är också vettigt gällande skit i tanken på ur-busa
https://youtu.be/jRK1jS8q8Ls
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top