Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Min hoj har precis börjat med en lite irriterande ovana som jag behöver lite hjälp med.
När jag går från motorbroms och drar in kopplingen för att växla ner så dör hojen och jag måste starta om den igen. I övrigt verkar den gå precis som vanligt, men jag funderar nu på om detta är ett symptom på något allvarligt eller om jag bara ska testa att justera upp tomgången och vara nöjd så.
Intressant information kan vara att jag precis haft hojen inlämnad för service där bl.a. ventiler justerades enligt protokollet, om det kan ha någon påverkan.
Jag märkte detta fenomen redan på väg hem från verkstaden, men då hände det endast en gång då det är mest landsvägskörning så jag tänkte inte så mycket mer på det. Idag när jag tog hojen till jobbet däremot så dog den ca 5-6 gånger på 10 minuters stadskörning. Smått irriterande.
Jag skulle såklart kunna kontakta verkstaden igen och be dem kika på det, men om det är så enkelt att bara justera tomgången så besparar jag mig gärna resan dit då den ligger 1,5 timmar bort.
Hojen det rör sig om är en KTM SMR 990 -09 med ca 3000 mil på mätaren. Jag har kabel för Tune-ECU så om något behöver kollas där så kan jag lösa det.
Tacksam för alla tips om vad jag kan göra innan jag kontaktar verkstaden.
När jag går från motorbroms och drar in kopplingen för att växla ner så dör hojen och jag måste starta om den igen. I övrigt verkar den gå precis som vanligt, men jag funderar nu på om detta är ett symptom på något allvarligt eller om jag bara ska testa att justera upp tomgången och vara nöjd så.
Intressant information kan vara att jag precis haft hojen inlämnad för service där bl.a. ventiler justerades enligt protokollet, om det kan ha någon påverkan.
Jag märkte detta fenomen redan på väg hem från verkstaden, men då hände det endast en gång då det är mest landsvägskörning så jag tänkte inte så mycket mer på det. Idag när jag tog hojen till jobbet däremot så dog den ca 5-6 gånger på 10 minuters stadskörning. Smått irriterande.
Jag skulle såklart kunna kontakta verkstaden igen och be dem kika på det, men om det är så enkelt att bara justera tomgången så besparar jag mig gärna resan dit då den ligger 1,5 timmar bort.
Hojen det rör sig om är en KTM SMR 990 -09 med ca 3000 mil på mätaren. Jag har kabel för Tune-ECU så om något behöver kollas där så kan jag lösa det.
Tacksam för alla tips om vad jag kan göra innan jag kontaktar verkstaden.