Motogp Motul TT Assen

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Då är vi tillbaka till den mest klassiska banan av dom alla.
Det bjuds ofta på bra racing och sista delen av banan inbjuder till fantastiska sista varvet dueller.

Tv-tider här:
http://www.motogp.com/en/event/Netherlands#schedule

Intressanta fakta om mästerskapet samt Assen:
http://www.motogp.com/en/event/Netherlands#schedule

Den här helgen tar nog Ducatis temporära dominans slut då det är bra grepp, låga temperaturer(18+ enligt smhi) och väldigt kurvigt. Historiskt skall Yamaha ta detta om inte Honda hittar något alldeles speciellt och VR är en av de mest framgångsrika någonsin här(9 segrar...) och matchar han inte MV här blir resterande säsongen svår.
MM seglar in som trea då ganska lite talar för DP och hans styrkor.

Tror det kan bli väldigt tufft för Ducati då både Zarco och Folger kommer med skyhögt självförtroende och till en bana de vet att hojen passar för. Om Ianonne hittat något för att höja förtroendet för framhjulet kan även han bli ett hot.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Och jag räknar ner dagarna innan jag och familjen sätter oss i bilen och drar till assen:banana döttrarna och grabben är ruskigt taggade, t o m min fru som egentligen är totalt ointresserad av sport i ren allmänhet är lite taggad och hon följer med på söndag, tror att hon fick blodad tand när vi var på sachsenring förra året men hon vågar inte erkänna det, fast i ärlighetens namn brukar hon faktiskt kika på racen med ett öga på tv:n så nog finns det lite intresse ändå:tummenupp
 
Last edited:

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Nu ångrar jag att man inte bokade in Assen för 3:e året i rad...

Kommer bli grymt som fan och är avis på dom lyckliga som är på plats! :yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu ångrar jag att man inte bokade in Assen för 3:e året i rad...

Kommer bli grymt som fan och är avis på dom lyckliga som är på plats! :yoparty

Hur tidigt bör man dra till banan på söndag? Antar att det blir enna jävla köer. Vi bor ca 1.5 mil från banan men tänkte ta bilen, har kikat lite på buss men första bussen från där vi ska bo går kl 09.00 och jag vill vara med från start så att säg. Jag har redan förvarnat familjen att det är väckning 04.30 på söndag då jag hatar att fastna i köer och jag misstänker som sagt att det lär bli köbildning in till banan om man inte kommer ruskigt tidigt. Måste ju "paxa" platser också då vi har general admission-biljetter.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Hur tidigt bör man dra till banan på söndag? Antar att det blir enna jävla köer. Vi bor ca 1.5 mil från banan men tänkte ta bilen, har kikat lite på buss men första bussen från där vi ska bo går kl 09.00 och jag vill vara med från start så att säg. Jag har redan förvarnat familjen att det är väckning 04.30 på söndag då jag hatar att fastna i köer och jag misstänker som sagt att det lär bli köbildning in till banan om man inte kommer ruskigt tidigt. Måste ju "paxa" platser också då vi har general admission-biljetter.
Det är Nederländernas största återkommande sportevenemang du ska till så det kommer nog vara enormt mkt trafik. Kolla förra årets tråd där jag tror Alatalo nämnde något om trafiken.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Hur tidigt bör man dra till banan på söndag? Antar att det blir enna jävla köer. Vi bor ca 1.5 mil från banan men tänkte ta bilen, har kikat lite på buss men första bussen från där vi ska bo går kl 09.00 och jag vill vara med från start så att säg. Jag har redan förvarnat familjen att det är väckning 04.30 på söndag då jag hatar att fastna i köer och jag misstänker som sagt att det lär bli köbildning in till banan om man inte kommer ruskigt tidigt. Måste ju "paxa" platser också då vi har general admission-biljetter.

Har alltid åkt tåg och sedan dedikerad motogpbuss från tågstationen. Men min uppfattning är att i alla fall den sista biten så har trafiken fungerat smidigt. Bussarna stannar dock framför entren och inte på parkeringen.

Om jag inte minns helt galet så har jag varit framme vid ca kl 9-9:30 båda gångerna på söndagen.

Men som sagt, det ser ut som trafiken flyter på bra generellt och jag tror inte det blir några problem för er.

Vet tyvärr heller inte hur det är med general admission. Har alltid kört på grand stand/numrerade platser. Skulle dock inte vilja kalla det riktigt "grand" någonstans. Det är tajta sittplatser som fan, ass and elbows! :gnissla
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Oh, jag håller tummarna för att det blir bra väder men ta med regnponcho för säkerhets skull! :)
 

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Ort
STHLM
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Var där förföra året och ska dit nu igen. Inga problems med bil. Det går rätt smidigt även när man ska därifrån efter racet.
 

Smagatusk

Guest
Hur tidigt bör man dra till banan på söndag? Antar att det blir enna jävla köer. Vi bor ca 1.5 mil från banan men tänkte ta bilen, har kikat lite på buss men första bussen från där vi ska bo går kl 09.00 och jag vill vara med från start så att säg. Jag har redan förvarnat familjen att det är väckning 04.30 på söndag då jag hatar att fastna i köer och jag misstänker som sagt att det lär bli köbildning in till banan om man inte kommer ruskigt tidigt. Måste ju "paxa" platser också då vi har general admission-biljetter.

De åren vi har varit där har vi kommit lagom till moto3-träningarna. Kunnat parkera nära och i stort sett inga köer in.

Huruvida vi hade fått bra platser i general admission vet jag inte då vi hade läktarplats.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
vi är redo för Assen, imorgon bitti drar vi:yoparty

IMG_1465.jpg
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Oh, jag håller tummarna för att det blir bra väder men ta med regnponcho för säkerhets skull! :)


Regnponchos är nedpackade men det verkar bli rätt ok väder trots allt:tummenupp

Edit: eller inte......:näsblod
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
då rullar vi ner mot Assen:yoparty

IMG_1469.jpg
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Såg precis presskonferensen, måste säga att Zarco har mycket tygnd i klassen. Kolla bara hur de andra toppförarna lyssnade när det var Zarcos tur att tala. Shiat, vilken stämning när han började prata och kameran filmade snett så alla kom med i bild spec Maveric Lorre å Marc, blev lite tagen av hela scenen som spelades upp. Shiat.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Åh vad det regnar:gnissla
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ser inte att Pedrosa ha någon tid i fp3. Har kommentatorerna sagt något om detta?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Listan går inte så långt ner.......
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top