Wsbk 2017

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Skapar en tråd för hela säsongen.
Vad tror ni? Kan någon rå på Rea? Hur kommer nya Hondan gå? Kan Laverty bli toppförare som när han lämnade senast?
Personligen hoppas jag Davies vinner i år. Hans avslutning på 2016 var minst sagt imponerande.

Lördag: Race 1 05:00

Söndag: Race 2 05:00
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Rea är stark, så tror nog han tar det i år med.
Hondan kommer nog gå lite bättre än förra året, men hur mycket beror på delarna de skruvar på för att köra WSBK, eftersom att det inte är någon herrejössesskillnad på hojen från förra året i grundutförande.

Men, Davies är kul att se köra, och jag hoppas på en stark säsong. Och att Rea inte är lika jämrans överlägsen i år igen.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Svårt att säga hur mycket Rea "höll igen" i slutet av förra säsongen, men Chaz hade definitivt den starkaste säsongsavslutningen. Kan han fortsätta som han slutade så tror jag att han har goda chanser att utmana om titeln i år. Melandri har också sett bra ut på testerna och kanske kan även Apriliorna lägga sig i ibland.

Ska bli intressant att följa Hondas utveckling under året. Men både Bradl och Hayden måste nog tycka att det känns lite surt att återigen sitta på en utvecklingshoj.

Tycker att säsongen känns lovande för bra racing! Fan vad skoj det ska bli imorgon, även om man såklart längtar mer efter att MGP drar igång. Philip Island brukar kunna bjuda på lite skrällar också!

FP1:
http://www.crash.net/wsbk/results/240413/1/phillip-island-free-practice-results-1.html

FP2:
http://www.crash.net/wsbk/results/240415/1/phillip-island-free-practice-results-2.html
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Chaz tar titeln!:tummenupp

Sen hade det ju varit kul om R1:an kunde komma lite närmare toppen.
Hoppas också på Hayden, men tror att han får det svårt med nya Hondan.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bradl tyckte ju i eurosports inför inslag att allt va ju skitjobbigt o de hade fått cykeln alldeles för sent! 16.e plats i fp2 vittnar väl om att han har en del o jobba på. Personligen har jag ingen förarfavorit bara det e många fabrikat med o slåss om vinster i rejsen så är jag mer än nöjd.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Bradl tyckte ju i eurosports inför inslag att allt va ju skitjobbigt o de hade fått cykeln alldeles för sent! 16.e plats i fp2 vittnar väl om att han har en del o jobba på. Personligen har jag ingen förarfavorit bara det e många fabrikat med o slåss om vinster i rejsen så är jag mer än nöjd.

Visst har kanske Bradl en del personligt att jobba med för att få ut mer av hojen, men jag skulle nog ändå säga att det är teamet som har en del att jobba på. Att Bradl kan åka hoj är det inget snack om, men inte ens Marquez skulle vinna på den där hojen som den är nu. Måste vara frustrerande att få en ny hoj så sent, precis som du säger. Samtidigt kliar jag mig själv lite i huvudet över vad syftet med den här nya hojen är, efter att ha läst att Honda planerar att släppa en ny 1000cc V4:a (RVF1000) inom relativt snar framtid. Då ska man alltså börja om allt utvecklingsarbete igen? :va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Samtidigt kliar jag mig själv lite i huvudet över vad syftet med den här nya hojen är, efter att ha läst att Honda planerar att släppa en ny 1000cc V4:a (RVF1000) inom relativt snar framtid. Då ska man alltså börja om allt utvecklingsarbete igen? :va

Det tror vi på när vi ser den.... Har ryktats om en ny RC45 2.0 ungefär var tredje år sedan originalet kom.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Vilket spännande race! Bådar gott för säsonen 2017. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det var fina race! Har inte sett nått GP race på par år men känns som WSBK just nu troligen är bra mer spännande :D
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jättebra race! Kul att melandri är tillbaka tycker jag, yamaha är med bra men kör inte suzuki sin nya? Jag såg inte till den i alla fall...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
De kör i BSB men inte i WSBK.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jäklar vad stark Rea är! Får nog instämma i att Rea är den som de andra måste slå. Han kör så mjukt och behärskat. Bromsar som en gud.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bra att Yamaha går bra då Honda inte kan leverera. Kul med combackande Melandri (gammal favorit här!) Får se om det blir en nagelbitare om titeln eller Rea sätter i system att vara överjävligt taktiskt bra hela säsongen?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Bra race! Och bra att Davies tog två andraplatser och inte gick omkull i sina försök att bli etta. Han e nog Reas främsta utmanare om titeln. Hoppas se mer av Lowes också! Tycker Camier gör jäkligt bra ifrån sig också.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
WSSP var rätt underhållande det med. Synd på det myckna kraschandet bara. Hade gärna sett Tuuli längre fram med. :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top