Eliminering av bromsvätskebehållaren bak

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej
Söker lite på mätet om ombyggnadskit för att kunna ta bort bromsvätskebehållaren och ersätta den med en slangbit. (Ska endast göras på min banhoj). Så är det någon som har några bra tips?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
HRC varianten är riktigt bra och det enda som håller på sikt. Annars köper man billig transparent slang på biltema och byter varje säsong istället.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
jag har slang med fäste från ISR både fram å bak på min Nico Bakker, fungerar hur bra som helst :)
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Du minskar vikten på din racehoj!
Alu eller titanbultar som ersätter ståldito, kofiberdelar, hålborrning, avkapning av oväsentliga fästen mm sparar vikt.
Träningsskor kan spara vikt de med, (om de används rätt!!)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Du minskar vikten på din racehoj!
Alu eller titanbultar som ersätter ståldito, kofiberdelar, hålborrning, avkapning av oväsentliga fästen mm sparar vikt.
Träningsskor kan spara vikt de med, (om de används rätt!!)

Intressant. Jag hade gissat på hållbarhet vid vurpa.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Enklare att montera en liten slangstump än en otymplig bromsvätskebehållare med tillhörande slang när man monterat annan bakram och tagit bort massa annat skit där behållaren egentligen ska sitta.
 

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda 125 Räser
Man får inte ha för lång slang, för det blir då för mycket bromsvätska och bromsen kommer att ligga på helatiden ♥
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Man får inte ha för lång slang, för det blir då för mycket bromsvätska och bromsen kommer att ligga på helatiden ♥

Och då kan man inte ha för stor bromsvätskebehållare heller? :va

(eller asså, man KAN ha för stor. bromsvätskebehållare.)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Hur tänkte du nu?
Då borde frambromsarna alltid ligga på!

Det stämmer ju dock. Har du en slang som är 20 meter lång och pekar rakt upp kommer du ju få ett statiskt tryck på ca 2bar vilket är tillräckligt för att tända bromsljuset på vissa tryckaktiverade switchar
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det stämmer ju dock. Har du en slang som är 20 meter lång och pekar rakt upp kommer du ju få ett statiskt tryck på ca 2bar vilket är tillräckligt för att tända bromsljuset på vissa tryckaktiverade switchar

Det är ju rätt i den mån att det är höjdskillnaden som spelar roll och inte längden på slangen i sig.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Det stämmer ju dock. Har du en slang som är 20 meter lång och pekar rakt upp kommer du ju få ett statiskt tryck på ca 2bar vilket är tillräckligt för att tända bromsljuset på vissa tryckaktiverade switchar

Absolut, men trodde det var inom rimlighet i denna delen av forumet för vem fan får tanken att ha en 20 meter lång slang rakt upp när det handlar om vikt och mindre att gå sönder.

Går utmärkt med 5- 10 cm lång/ kort slang blinda slangänden med en skruv och säkra med najtråd eller buntband.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top