Tecknad serie med ett gäng bikers

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R1M -17
Letar efter en speciell tecknare, utan resultat.

Grabbarna i serien har jag för mig kör runt på sporthojar årgång 70-80-tal.

Stuket är lite Marsipulami, Gaston på figurerna.

Figurerna finns också på kaffemuggar.

Trodde jag skulle hitta det utan problem på google, men utan resultat.

Någon som kan hjälpa?
 

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Låter som joe bar team, mycket bra:tummenupp
Gjordes tre album vad jag vet, ett som utspelar sig typ 70-tal och två där de är äldre med nyare hojar och det kommit med ett gäng yngre förmågor också.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag letar serietidningen Vroom (tror jag den hette, töntigt namn hade den IAF) som handlade om roadracing (med tvåtaktare givetvis), stock car racing (bland annat en snubbe som körde rolls) och crossåka.

Sent 70 tidigt 80tal måste det vara.
Jag har (tror jag) tre nummer av den någonstans i gömmorna efter min barndom, men gud vet var. (förmodligen på samma ställe som mina Hojmagasinet som jag inte heller hittar)
 

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
I Lund
Hoj
GSXR 750
Jag letar serietidningen Vroom (tror jag den hette, töntigt namn hade den IAF) som handlade om roadracing (med tvåtaktare givetvis), stock car racing (bland annat en snubbe som körde rolls) och crossåka.

Sent 70 tidigt 80tal måste det vara.
Jag har (tror jag) tre nummer av den någonstans i gömmorna efter min barndom, men gud vet var. (förmodligen på samma ställe som mina Hojmagasinet som jag inte heller hittar)

Jag tror jag har några nummer hemma. Fick dom när en bekants far dog och lägenheten skulle tömmas. Erland.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror jag har några nummer hemma. Fick dom när en bekants far dog och lägenheten skulle tömmas. Erland.

Då måste du bara scanna en sida eller två och dela med dig så jag får återuppleva min barndom.

Jag minns fortfarande spänningen då stingern vibrerade av så att han tappade ljuddämparen och den studsade upp och träffade en annan förare...

Hittar jag någonsin mina egna sk jag kopiera upp sidorna och göra tavlor.
Jag gillar tecknarstilen!
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Nån som känner igen sig?

accueilhero.jpg
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Har letat lite efter Joe Bar album och dom är svåra att få tag i (på svenska) men otroligt underhållande då författaren hade riktigt skön humor och förstod sig på mc!
 

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
I Lund
Hoj
GSXR 750
Då måste du bara scanna en sida eller två och dela med dig så jag får återuppleva min barndom.

Jag minns fortfarande spänningen då stingern vibrerade av så att han tappade ljuddämparen och den studsade upp och träffade en annan förare...

Hittar jag någonsin mina egna sk jag kopiera upp sidorna och göra tavlor.
Jag gillar tecknarstilen!

Jag ska försöka hitta dom när jag kommer hem från jobbet. Erland.
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Fan, jag har hittat min nya serie. Kan man inte prenumerera på dessa eller är det bara gamla album nu?
 

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ett tält i trädgården(renoverar)
Hoj
Letar.....
Tyska ?

Alla Joe Bar serierna jag har är på franska. Trodde det var orginal språket med tanke på att författaren heter Christian Debarre och tecknar studion heter Studio Léonardo.

Vet även att Jan Leek översatte denna serien till svenska men vet ej om det var alla album.
 
Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Stilen påminner ju faktiskt om den där serien som Motorrad har i sina tidningar.
Kommer inte ihåg vad den heter dock.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Joe Bar Team är tidernas bästa serie, har tre st album på svenska och har letat förgäves efter fler. Verkar tyvärr inte finnas :(
 

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Ort
under ett tak
Hoj
Brio - Double Wave
Saxat från Wikipedia.

"Joe bar team är namnet på ett franskt seriealbum skapat av Christian Debarre (sign. "bar2"), och senare övertaget av Stéphane Deteindre (sign. "Fane"). Tre album finns utgivna i Sverige, men totalt finns det sex album utgivna på franska."

Kultserie utan dess like. :tummenupp

/R
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top