Ch Racing WSM/WXE 125. Ta frågorna här.

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Micke_199 skrev:
Är det någon som vet vad om det sitter några strypningar på en WSM?
Isåfall, hur tar man bort dem?

Var intresserad av en sån här, men sen när jag såg filmen (med Padde) blev jag ännu mer intresserad ;)


EDIT: FelFormulerade frågor
Nej du det ska det inte göra. Har själv en sådan och har letat igenom allt.. Men har hört att iallfall en vassare kam ska göra ganska bra på ttr motorerna.
//Benny
 

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R1 -07
Padde har en fråga till dig , är inne på att köpa en derbi 125a , ska sitta en honda motor 4 takt i den. är det nått att jämföra med wsmens yamaha motor ? vet du fall där är nån skillnad .? å vad tycker du ja ska satsa på om du går motormässigt , wsm lr derbi 125:a. ? får bli en 4 taktare iaf , har inte råd till nån snygg 2 t . mvh,
 

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Värmdö
Hoj
Aprilia RS 125 -04
draccatryck skrev:
Nej du det ska det inte göra. Har själv en sådan och har letat igenom allt.. Men har hört att iallfall en vassare kam ska göra ganska bra på ttr motorerna.
//Benny

Okdioki.. (Synd) men finns det nåt annat förutom kammen som "man kan göra" ?
 

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Micke_199 skrev:
Okdioki.. (Synd) men finns det nåt annat förutom kammen som "man kan göra" ?
Finns ju fortfarande större cylindrar som vi prata om i andra trådar. kanske större förgasare osv. :tummenupp Men något annat avgasrör tror jag inte gör så mycket skillnad faktiskt.
//Benny
 

Potax

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Italy,near Milan
Hoj
Derbi gpr50 nude,maybe chracing wsm125
Hello,
I'm erPotassio from www.ultramotard.com ,where I've met stooofe.
I've seen the video of the chracing...I would like to buy this bike(I found an used one) and I would like to know more about this bike...for example:max speed?good and bad things about this bike?thank you!!
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Potax skrev:
Hello,
I'm erPotassio from www.ultramotard.com ,where I've met stooofe.
I've seen the video of the chracing...I would like to buy this bike(I found an used one) and I would like to know more about this bike...for example:max speed?good and bad things about this bike?thank you!!

Hahaha! Jag är världskänd!

:rolleyes:
 

Paradoxy

Guest
Potax skrev:
Hello,
I'm erPotassio from www.ultramotard.com ,where I've met stooofe.
I've seen the video of the chracing...I would like to buy this bike(I found an used one) and I would like to know more about this bike...for example:max speed?good and bad things about this bike?thank you!!


Topspeed: A little bit over 100 Km/h (60 mph)

Good things:
Dosn't smell or sound like a moped.
Very even powercurve, not as hot-tempered as a twostroke.
Very fuel-efficient.
Very cool sound

Bad things:
Dosn't go as fast as a twostroke bike.
I think it is a bit smaller than most 125cc supermotards. But i havn't seen one in real life so I'm not sure.


Anything else you would like to know?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
beasten skrev:
Vart har du satt bakblinkersarna på din padde? ser inga på bilderna :fatta!

Miniblinkers på var sida om miniskylten, på bilderna var dom nog inte där.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Stefan_25 skrev:
En sak jag funderat på, din har ju blåeloxerade fälgar. Var på din hoj och kollade på en likadan Motard, är rätt säker på att din inte hade blåeloxerade fälgar. Hur kommer det sig att du har blåeloxerade fälgar?


Alså har faktiskt ingen aning, Alla andra WSM 125 jag sett har också haft svarta fäljar. Dom blåa fäljarna är värkligen grymma, ska du köpa WSM och får välja ta blåa.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Stefan_25 skrev:
Moget inlägg. Anledningen till att jag frågade var för att få reda på om man var tvungen att betala extra eller specialbeställa eller dylikt. Den WSM:en jag såg var exakt likadan förutom på fälgarna. Så nog tycker frågan är bifogad.

Padde: Är du nöjd med WSM:en hittills då? Skulle du rekomendera den? Är livslängden på en välskött WSM bra?


Jag är super nöjd. Ska dock säljas snart pga bil för min del.

Det är ju Yamaha TTR´s motor på den och det ska tydligen vara en mycket bra motor av det jag läst sålänge den servas som den ska osv.

Förövrigt var det inget fel på ditt inlägg därimot på Philssons var det och det åker direkt när jag skrivigt klart detta.
 

Potax

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Italy,near Milan
Hoj
Derbi gpr50 nude,maybe chracing wsm125
hi again,
one last thing I need to know about this bike:
what should I do to improve the bike's performance?do you know where can I find new cylinders(like 170cc or 200cc) for 125 4t yamaha-minarelli engine?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Potax skrev:
hi again,
one last thing I need to know about this bike:
what should I do to improve the bike's performance?do you know where can I find new cylinders(like 170cc or 200cc) for 125 4t yamaha-minarelli engine?

I'm pretty sure that there are big bore kits for this bike. You could always search on the net.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
H4 skrev:
I'm pretty sure that there are big bore kits for this bike. You could always search on the net.
inte billigt då det oftast innebär stora förändringar. Inget att tänka på alltså. 4t är dyra!.. :gnissla
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
THE_HOJ_NOOB skrev:
Vadå stora förändringar:tomten ? Det är väl samma som att byta till 70cc på en moppe? :gnissla
haha verkligen inte. En 4t har mycket mer delar än så. På moppen kanske du tom har turen med dig att du inte behöver byta topplock. En 4t har mycket mer delar. Vipparmar, kamaxlar, kamkedja och mycket annat som du antagligen måste byta i samma veva. Blir nog väldigt väldigt dyrt. Fråga i mekforumet.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
philsson skrev:
inte billigt då det oftast innebär stora förändringar. Inget att tänka på alltså. 4t är dyra!.. :gnissla

Det var ju en krapp här som bytte till ett big bore kit på sin CBR 125. Det blev väl inte så dyrt?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top