CB 600 Hornet

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
menar att om du vill ha mer ljud så kan du kapa själva ljuddämparen som det var gjort på min :)

om du inte vill sätta kapen i rumpan så köp en tailguard som ersätter allt.
ex:http://www.s-racing.se/album_pic.php?pic_id=510
Finns på bla www.s-racing.se

Ja jag har kikat på dom några ggr, anledningen till att jag inte vill såga är nog mest att jag har ftt för mig att den kanske är lättare o sälja om man kan sätta tillbaka orginaldelar.. ser snällar ut då!! :)

ahh jag får se.. ska börja me blinkerserna i helgen o fixa ljudet så fort som möjligt!!

återigen en basik nybörjarfråga, kan man skära av ett avgasrör bara hur som hellst?

//ha det!
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Byta styre på 07:a

Ni som har bytt styre på sin 07:a.

Vad har ni satt på för ngt?

Fick ni byta någon wire/kabel/bromsslang?
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Har blivit riktigt sugen på att köpa en hornet, och har hittat en som jag gillar.
Problemet är det att det är en s, den fula versionen med stor lyktkåpa.
Är det någon som skiljer mellan den vanliga hornet och s versionen?
Är det bara till att ta bort den fula kåpan och sätta dyt ett annat lyse eller?
Någon som vet vad ett lyse kostar?
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Har blivit riktigt sugen på att köpa en hornet, och har hittat en som jag gillar.
Problemet är det att det är en s, den fula versionen med stor lyktkåpa.
Är det någon som skiljer mellan den vanliga hornet och s versionen?
Är det bara till att ta bort den fula kåpan och sätta dyt ett annat lyse eller?
Någon som vet vad ett lyse kostar?

Tja lyset är nog inte jättedyrt men jagskulle köpa en Hornet F direkt, instrumenten är snyggare o anpassade för att inte ha nått praför sig rent estetiskt.

Kolla www.mc-emanuel.se, tysklandsimport, köpte min där den är fin fin! och bra pris och garantier från honom.

Johan
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
menar att om du vill ha mer ljud så kan du kapa själva ljuddämparen som det var gjort på min :)

om du inte vill sätta kapen i rumpan så köp en tailguard som ersätter allt.
ex:http://www.s-racing.se/album_pic.php?pic_id=510
Finns på bla www.s-racing.se

Tja, nu e jag på dig igen me ndu svarar och vet vad som ska göras... så jag får bjuda på en glass i sommar eller nått :)

Blinkers,
Fram: Sitter det en kopplingsdosa i framlycktan? dvs för resp blinkers, måste jag öppna framlampan o fästa sladdarna där, för det ser ut som dom går in där? om inte? hur gör jag då?

Bak:
Ser ut som dladden går rakt upp i bakpartiet! måste detta tas loss för att kunna byta sladdar och dyl? Tror jag får bygga nån liten låda och dra sladdarna därifrån så jag får ihop brädden, ska man flytta upp dom från orginal får de ju inte plats pga. avgassystemet

Men som sagt är det enklare(måste man) ta bort hela bakdelen me plast o allt?

Avgassystemet
Det ser enkelt ut :)

Tack på förhand!
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tja, nu e jag på dig igen me ndu svarar och vet vad som ska göras... så jag får bjuda på en glass i sommar eller nått :)

Blinkers,
Fram: Sitter det en kopplingsdosa i framlycktan? dvs för resp blinkers, måste jag öppna framlampan o fästa sladdarna där, för det ser ut som dom går in där? om inte? hur gör jag då?

Bak:
Ser ut som dladden går rakt upp i bakpartiet! måste detta tas loss för att kunna byta sladdar och dyl? Tror jag får bygga nån liten låda och dra sladdarna därifrån så jag får ihop brädden, ska man flytta upp dom från orginal får de ju inte plats pga. avgassystemet

Men som sagt är det enklare(måste man) ta bort hela bakdelen me plast o allt?

Avgassystemet
Det ser enkelt ut :)

Tack på förhand!
Blinkers fram bytte jag aldrig på, men jag har för mig att du måste skruva isär framlyktan, men det tar 2minuter.

När jag fixade med baken så skruvade jag ner allt. Det tar inte många minuter det heller och är jävligt enkelt :tummenupp
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Blinkers fram bytte jag aldrig på, men jag har för mig att du måste skruva isär framlyktan, men det tar 2minuter.

När jag fixade med baken så skruvade jag ner allt. Det tar inte många minuter det heller och är jävligt enkelt :tummenupp

Som jag sa, du svarar alltid o fort går det!! :)
Ja det ser ut som den måste veck, ville mest göra en uppskattning i tid (ja vet lägg på 3 timmar :) ) då jag måste stå hos en kollega och pula lite!

Hur går det me din nya cykel, hittat nått som faller dig i smaken?
Hade du din i garage?

Ang sthlm 1a Mars. Åker ni bil upp eller tåg till SH festen?
Jag har inge bil men finns det plats över kör o betalar jag gärna...
(utan att tränga mig påför mycket) :D

Tack för hjälpen!
//Johan
 

ScaniaGriffin

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
2006, Honda CB600 Hornet
Ny Hornetägare...

Hejsan,

Har preics införskaffat en Hornet -06:a! Kan knappt vänta på våren nu! Är grymt sugen på att komma ut och få känna på hojen "på riktigt" när vädret väl tillåter... :yoparty Tur att våren kommer tidigt till Skåne... :tummenupp
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Här e några bilder på min rensade bakdel.Jag e jävlit nöjd med den.:tummenupp
 

Bifogat

  • Kopia av DSC00475.JPG
    Kopia av DSC00475.JPG
    205.6 KB · Visningar: 174
  • Kopia av DSC00476.JPG
    Kopia av DSC00476.JPG
    205.2 KB · Visningar: 177

Aragorn

Guest
Hejsan,

Har preics införskaffat en Hornet -06:a! Kan knappt vänta på våren nu! Är grymt sugen på att komma ut och få känna på hojen "på riktigt" när vädret väl tillåter... :yoparty Tur att våren kommer tidigt till Skåne... :tummenupp

GRATTIS till ett bra köp! :tummenupp
 

ScaniaGriffin

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
2006, Honda CB600 Hornet
GRATTIS till ett bra köp! :tummenupp

Tackar! :)
Det sitter redan ett Laser slipon på den så det är mest ank-skjärten som ska bort med... Ni som har köpt tailguard från s-racing, hur har ni gjort med blinkersen? Sliponet kommer ju i vägen om man flyttar upp skylten, eller är det läge att även införskaffa ett nytt bakljus med integrerade blinkers?
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
sena rappar.

behöver ett slip on till syrrans hornet, ska du/ni byta eller av någon annan anledning köpa dig ett nytt och vill bli av med det gamla så kan du/ni väl slänga iväg ett pm till mig:)

svar till: "hoppas på ett fräsigare ljud nu till våren":tungan
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Var ute och körde med bönan på pallen idag då vi mötte en hornet 07a till :tummenupp
Undrar vem det kan vara här inne och hur många hornet 2007 de finns i malmö??? :yoparty

Någon?????? :va
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
har som blivit lite sugen på att byta min 03a mot en 07a.. har inte provat en sådan än så jag tänkte höra med er om det är någon som har några intryck av en sådan? Är det någon skillnad i ex vrid eller hanterbarheten? får man så pass mycket "ny hoj" känsla jämfört med den gamla så att det är värt att byta?
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Luftat hojen...

En liten bild från dagens lilla runda:banana
 

Bifogat

  • 800.jpg
    800.jpg
    217.8 KB · Visningar: 243
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top