CB 600 Hornet

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag sparkar liv i den här tråden igen. Det är nämligen så att jag funderar över däcksval till horneten, eftersom jag är rätt säker på att få skäll på besiktningen i vår för mitt framdäck. Vad rekommenderas? Tror inte jag har behov av några supermjuka rejsdäck, men nåt mittemellan typ?
 

DirtyLopez

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
cbr
smacker skrev:
Har satt dit ett endurolyse, Afamstyre, motorbågar, undertray, Laserblås & mätare från Ace-well bla på min. Har även drevat den 5 kugg bak & ett nytt framdrev åker på till nästa sommar med en kugg mindre. Drevningen gör hojen sjukt mycke roligare! Stark som fan & går att dra upp på bakan på 3:an med nuvarande drevning. Polaren har en med helsystem samt en kugg mindre fram & 5 upp bak. Den går heeeeelt sjukt kan ja säga! Rekomenderas skarpt!

grymt! :yoparty men framlyktan tål att diskuteras...
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Halogen skrev:
Jag sparkar liv i den här tråden igen. Det är nämligen så att jag funderar över däcksval till horneten, eftersom jag är rätt säker på att få skäll på besiktningen i vår för mitt framdäck. Vad rekommenderas? Tror inte jag har behov av några supermjuka rejsdäck, men nåt mittemellan typ?

Diskuteras en hel del däck till just Hornet i denna tråd
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Kan någon såga hur 600 Hornet är för lite längre turer och lite längre förare?

Provade en -03:a för några år sedan men det blev ju inte många mil.
Horneten är ju faktiskt ett alternativ till våren.
Är inte 600 Hornet europas mest sålda hoj? Hur fel kan det bli?

//F
 

retard

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2004
Ort
växjö
Hoj
japp
Jag är 188cm och kör en -03. Tycker det är bra komfort för långturen förutom att en kåpa hade varit bra ibland men vill man va fin får man lida pin :) Har dock haft både Varadero och ktm motard. Så detta är en bra kompromiss mellan sport och komfort.

Tobbe
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Om någon är intresserad så har jag lite delar till hornet 600 98
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
DirtyLopez skrev:
grymt! :yoparty men framlyktan tål att diskuteras...

Håller helt klart med. Svårt att hitta snygga lampor som ser vettiga ut. Satte dit denna lampa/kåpa tillfälligt bara innan jag hittar en snyggare lösning. Kan även säga att lyset i enduroprylen är heeeeeeeeeeeeeeelt värdelöst.
 

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Falun
Hoj
-09 ER6N
Blinkers till hornet?

Sökte runt på forumet men hittade ingen passande tråd: Min fråga är: Om man vill byta ut den apfula stänkskärmen med tillhörande blinkers o ch vill sätta nya blinkers i de befintliga hålen vid fästet för skärmen. Vilken typ av blinkers kan ni rekomendera? Ser tight ut med orginaldämparen där bara? Eller tips på en billig slipon kanske...har någon gjort liknande är jag tacksam för tips..gjärna med bilder!
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
RiccyRockstar skrev:
Sökte runt på forumet men hittade ingen passande tråd: Min fråga är: Om man vill byta ut den apfula stänkskärmen med tillhörande blinkers o ch vill sätta nya blinkers i de befintliga hålen vid fästet för skärmen. Vilken typ av blinkers kan ni rekomendera? Ser tight ut med orginaldämparen där bara? Eller tips på en billig slipon kanske...har någon gjort liknande är jag tacksam för tips..gjärna med bilder!

Ägaren innan mig tog bort orginalstänkan och monterade mindre blinkers. Jag har ett GPR-slip on och det är inga problem med att få plats med blinkers. Det är inte världens bästa bildkvalité direkt, men visar hur min ser ut.
 

Bifogat

  • Honda (1).jpg
    Honda (1).jpg
    102.7 KB · Visningar: 922

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Falun
Hoj
-09 ER6N
Mr Mac skrev:
Ägaren innan mig tog bort orginalstänkan och monterade mindre blinkers. Jag har ett GPR-slip on och det är inga problem med att få plats med blinkers. Det är inte världens bästa bildkvalité direkt, men visar hur min ser ut.


Vad sitter blinkersen monterad? Ser ut som att den sitter i plasten under cutsen typ?
 

Cookiemannen

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Hornet 600
Funderar på att byta till ett crosstyre på min Hornet. Vilka styren har ni valt?

Jag helst ha ett styre som går att byra rakt av utan att behöva byta några andra delar än själva styret.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
RiccyRockstar skrev:
Vad sitter blinkersen monterad? Ser ut som att den sitter i plasten under cutsen typ?

Jag glömde att kolla upp hur de var monterade när jag var nere en sväng i garaget idag. Nästa gång ska jag ta några bilder på hur det ser ut och lägga upp.
 

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Cookiemannen skrev:
Funderar på att byta till ett crosstyre på min Hornet. Vilka styren har ni valt?

Jag helst ha ett styre som går att byra rakt av utan att behöva byta några andra delar än själva styret.

Jag har bytt styre på min hornet utan att byta massa andra delar och det var inte helt lätt att hitta ett styre som var snyggt till att börja med, man får nämligen inte plats med fatbar styren.
Sedan när det kommer till monteringen så måste man (beroende på årsmodell) dra om kopplingsvire'n och se till att det inte är några andra virar som blir för spända när man gör fullt styrutslag.
När man har löst virebiten så måste man även borra ett litet hål (saknas på dom flesta crossstyren) till en pigg som sitter i fästet till gashandtaget. Det är inte att rekmomendera att ta bort denna pigg för då finns det risk att hela gashandtaget tillsammans med fäste följer med när man ska gasa, samt att det kan glida av styret (mycket obehagligt i hög hastighet).
Lite pill och mycket svordommar...Men det blir jävligt snyggt och jäkligt mycket skönare att köra. :tummenupp

RiccyRockstar skrev:
Sökte runt på forumet men hittade ingen passande tråd: Min fråga är: Om man vill byta ut den apfula stänkskärmen med tillhörande blinkers o ch vill sätta nya blinkers i de befintliga hålen vid fästet för skärmen. Vilken typ av blinkers kan ni rekomendera? Ser tight ut med orginaldämparen där bara? Eller tips på en billig slipon kanske...har någon gjort liknande är jag tacksam för tips..gjärna med bilder!

Jag tjackade en tailguard hos s-racing för att bli av med skiten som honda har satt i bak på hojjen.
Sedan fäste jag mina blinkers på en fästplatta som jag gjorde till reg-plåten. Ska fixa bilder men jag har inte hojjen här så jag kan fota idag (ska försöka hinna med i veckan)
Kolla här om du vill se hur som ser ut:

http://www.s-racing.se/S/Tailguards/Hornet600_03LEDst.jpg

http://www.s-racing.se/S/Tailguards/HORNETst.jpg

Det är olika beroende på om du har äldre eller nyare än -03
 

Cookiemannen

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Hornet 600
Well skrev:
Jag har bytt styre på min hornet utan att byta massa andra delar och det var inte helt lätt att hitta ett styre som var snyggt till att börja med, man får nämligen inte plats med fatbar styren.
Sedan när det kommer till monteringen så måste man (beroende på årsmodell) dra om kopplingsvire'n och se till att det inte är några andra virar som blir för spända när man gör fullt styrutslag.
När man har löst virebiten så måste man även borra ett litet hål (saknas på dom flesta crossstyren) till en pigg som sitter i fästet till gashandtaget. Det är inte att rekmomendera att ta bort denna pigg för då finns det risk att hela gashandtaget tillsammans med fäste följer med när man ska gasa, samt att det kan glida av styret (mycket obehagligt i hög hastighet).
Lite pill och mycket svordommar...Men det blir jävligt snyggt och jäkligt mycket skönare att köra. :tummenupp

Vilket styre valde du till slut?
 

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Cookiemannen skrev:
Vilket styre valde du till slut?

Jag kommer inte ihåg vad det hette men det var något uddamärke som jag köpte på awa mc i Sätra. Blåeloxerat.
Jag gick bara på vilka snygga styren jag hittade med rätt diameter på röret, man orkar ju inte hålla på och byta styrkrona...
 

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Kungälv
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
Jag har satt på ett Renthal-styre på min, 80cm brett, grymt skönt :yoparty
 

Bifogat

  • 2006-01-28 016_.jpg
    2006-01-28 016_.jpg
    116.9 KB · Visningar: 1,078

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
DPM Slip-on

Jag funderar på att beställa hem ett DPM (De Pretto Moto) slip-on från en återförsäljare i Italien.

Detta slip-on kostar 5495:- här hemma i Sverige, med dagens euro kurs kostar det 3900:- i Italien, dock så tillkommer frakt på ~750:-. Så min fråga är ifall det är någon annan som är intresserad av att göra en sambeställning för att få ned fraktkostnaden?

Jag har handlat hos denna återförsäljare tidigare och det har fungerat bra förutom att de är ruskigt långsamma... otroligt hjälpsamma och snabba på att svara på mail dock :tummenupp .

Skicka PM.

(Bilder på läckerheten)
 

Bifogat

  • hornet600titanchrome3.jpg
    hornet600titanchrome3.jpg
    43.4 KB · Visningar: 925
  • hornet600titanchrome2.jpg
    hornet600titanchrome2.jpg
    55.6 KB · Visningar: 1,315

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Fredr28 skrev:
Jag funderar på att beställa hem ett DPM (De Pretto Moto) slip-on från en återförsäljare i Italien.

Detta slip-on kostar 5495:- här hemma i Sverige, med dagens euro kurs kostar det 3900:- i Italien, dock så tillkommer frakt på ~750:-. Så min fråga är ifall det är någon annan som är intresserad av att göra en sambeställning för att få ned fraktkostnaden?

Jag har handlat hos denna återförsäljare tidigare och det har fungerat bra förutom att de är ruskigt långsamma... otroligt hjälpsamma och snabba på att svara på mail dock :tummenupp .

Skicka PM.

(Bilder på läckerheten)

Det va ett läckert styre de monterat på :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top