CB 600 Hornet

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
b3tr3 skrev:
Sjukt nöjd med hojen!

Slipon är ett måste, bytte till ett cross styre för ett tag sen. Blev en helt annan hoj, riktigt skön att köra!
Ska dreva den bak i vinter, bygga omnummerplåt och blinkers!
Ev ett schysst framlyse! förslag uppskattas!


Jag har också funderat på framlyse... Men tycker ändå att orginalet ser rätt ballt ut :confused: ... Nån som har förslag på lysen eller nått som nån har som är lätt att byta till? :tomten
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
och jag måste också erkänna en sak JAG SAKNAR MIN HORNET!

Funderar skarpt på att köpa en hornet 600 typ 98 eller så och en racehoj!

Någon som vill byta mot en r1?
 

b3tr3

Guest
Koskela skrev:
Jag har också funderat på framlyse... Men tycker ändå att orginalet ser rätt ballt ut :confused: ... Nån som har förslag på lysen eller nått som nån har som är lätt att byta till? :tomten

Tycker också att framlyset ser rätt schysst ut på nått vis, lite retro på nått vis :va
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Kul med så många med Hornet. Köpte min i våras, första hoj och är mycket nöjd. Har inte bytt något, det var lite fixat på den när jag köpte den, men går oxå och funderar på styre, fram och baklyse men kan inte bestämma mig. Först får det bli nya däck för nu ser de ut som slicks och det börjar kännas lite obehagligt nu på hösten :gnissla

Det vore kul att se lite vad ni gör för modifieringar och vad saker kostar. Alltid kul att få lite inspiration.

Rikard1979, åker du fortfarande eller har du lagt hjälmen på hyllan?

/Rikard (Riverpool)
 

Bifogat

  • otto.jpg
    otto.jpg
    70.2 KB · Visningar: 1,508
Last edited:

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Riverpool skrev:
Kul med så många med Hornet. Köpte min i våras, första hoj och är mycket nöjd. Har inte bytt något, det var lite fixat på den när jag köpte den, men går oxå och funderar på styre, fram och baklyse men kan inte bestämma mig. Först får det bli nya däck för nu ser de ut som slicks och det börjar kännas lite obehagligt nu på hösten :gnissla

Det vore kul att se lite vad ni gör för modifieringar och vad saker kostar. Alltid kul att få lite inspiration.

Rikard1979, åker du fortfarande eller har du lagt hjälmen på hyllan?

/Rikard (Riverpool)


Snygg! :) Var har du köpt magspoilern?
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Riverpool skrev:
Tack :) Den satt på när jag köpte hojen så jag vet tyvärr inte var den är köpt eller vad den kostade.


Ok joo det finns ju på s-race osv men vet ej om man vill ha så mycket mer på hojjen det kan bli för mycket :rolleyes: :)
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
rikard1979 skrev:
Ni som bytt tailguard:
Finns det färdiga att köpa som inte kräver att man sågar sönder den befintliga (orginal delen)?
Funderar på att beställa från Artfibras, men just låset på årsmodell 2005 verkar man behöva flytta på :va

(http://www.artfibras.com.br/webform...ler, Eliminador de Para-Lama Paralama de Pneu)


Man ska inte behöva ta sönder nått och eftersom du har 05 så ska den väll passa bra! Ring och prata med dem!!! Mycket snygg iafall! :tummenupp
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
smacker skrev:
Har satt dit ett endurolyse, Afamstyre, motorbågar, undertray, Laserblås & mätare från Ace-well bla på min. Har även drevat den 5 kugg bak & ett nytt framdrev åker på till nästa sommar med en kugg mindre. Drevningen gör hojen sjukt mycke roligare! Stark som fan & går att dra upp på bakan på 3:an med nuvarande drevning. Polaren har en med helsystem samt en kugg mindre fram & 5 upp bak. Den går heeeeelt sjukt kan ja säga! Rekomenderas skarpt!

Vart köpte du lasersystemet, och hur mycket fick du ge? Måste säga att det är ett av de snyggaste slip on jag sett monterat på en hornet hittills. :tummenupp

Har inte fått tummen ur och köpt slip on ännu, det är därför jag undrar. :gnissla
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Halogen skrev:
Vart köpte du lasersystemet, och hur mycket fick du ge? Måste säga att det är ett av de snyggaste slip on jag sett monterat på en hornet hittills. :tummenupp

Har inte fått tummen ur och köpt slip on ännu, det är därför jag undrar. :gnissla

Hallo! Lasert satt på när ja köpte min hoj men jag vet att Claessons i Bromölla är agent i Sverige. Gissar att de går på mellan 4 & 5 lappar.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
smacker skrev:
Hallo! Lasert satt på när ja köpte min hoj men jag vet att Claessons i Bromölla är agent i Sverige. Gissar att de går på mellan 4 & 5 lappar.

Ok, tackar tackar. Herr Claesson får nog en påringning snart då. :tummenupp

Crossstyre verkar poppis också, är det värt att satsa på? Det ser ju onekligen rätt fräckt ut.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
b3tr3 skrev:
Sjukt nöjd med hojen!

Slipon är ett måste, bytte till ett cross styre för ett tag sen. Blev en helt annan hoj, riktigt skön att köra!
Ska dreva den bak i vinter, bygga omnummerplåt och blinkers!
Ev ett schysst framlyse! förslag uppskattas!

Kul att du är nöjd med hojen.
Hur mycket har du hunnit köra? Själv skaffade jag en GSX-R1000 istället fär min KTM.

/Micke
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Halogen skrev:
Ok, tackar tackar. Herr Claesson får nog en påringning snart då. :tummenupp

Crossstyre verkar poppis också, är det värt att satsa på? Det ser ju onekligen rätt fräckt ut.


Med ett cross styre blir det en helt annan hojj!
Och det ser snyggt ut! :)
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Har köpt in en ensitskut nu också. Ska bara lackas :)
 

Bifogat

  • PICT0528 (Medium).JPG
    PICT0528 (Medium).JPG
    49.8 KB · Visningar: 661

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Kungälv
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
Har köpt mig en hornet med massa mums på men jag måste byta styret. Har kollat på cross-styren. Vilken längd har ni på era styren, kollade på 80cm... bra eller?
Dreva blir det nog oxo till o göra :)
 

Bifogat

  • hornet600_vanster.JPG
    hornet600_vanster.JPG
    79.6 KB · Visningar: 803
  • 2005-10-22 003L.JPG
    2005-10-22 003L.JPG
    98.4 KB · Visningar: 1,132
  • hornet600_bak2.JPG
    hornet600_bak2.JPG
    31.3 KB · Visningar: 1,070
Last edited:

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
-
Köpte min Hornet i Augusti en -98 med få mil...måste säga att jag är väldigt nöjd, den har dock en något bluddrig gång på lågvarv, nån med samma problem eller det är precis så det skall vara?
Inte för att det stör men har garanti mot säljaren så går det att fixa skall det göras...

Har även en helt ny slip-on dämpare över till en Hornet 600, en LeoVince i titanium som jag kan sälja för 3100:- alltså helt ny i oöppnad kartong om nån är sugen på ett betydligt goare ljud än orginal symaskin, sen ser det ju betydligt snyggare ut än orginalklumpen till ljuddämpare, kör för övrigt med samma slipon på hojen redan och är väldigt nöjd...
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Koskela skrev:
Med ett cross styre blir det en helt annan hojj!
Och det ser snyggt ut! :)

Kanske dum fråga men är cross-styrena längre i regel?

Då blir styrningen trögare? Fast stabilare vid nedslag osv?

Hmm, med tanke på allt godis man vill ha till så ska jag nog leta efter en beg. med så mycket som möjligt på från början.

Hmm2, finns där någon CB X00 Hornet tråd ännu? Kanske dags...
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
TukTuk skrev:
Kanske dum fråga men är cross-styrena längre i regel?

Då blir styrningen trögare? Fast stabilare vid nedslag osv?

Hmm, med tanke på allt godis man vill ha till så ska jag nog leta efter en beg. med så mycket som möjligt på från början.

Hmm2, finns där någon CB X00 Hornet tråd ännu? Kanske dags...

Hur menar du trögare?

Ja släng upp en till tråd :tummenupp

Lemmel skrev:
Var köpte du din ensitskut? Ser ju snygg ut :)

S-racing

http://www.s-racing.com/1/index.htm :)
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Koskela skrev:
Snygg! :) Var har du köpt magspoilern?

Jag har googlat lite, och jag tror att magspoilern i fråga är av märket Hornet Cup. Jämför med bilden här, jag tycker det ser ut som samma förutom att denna killen har lite dekaler på sin. Inte en aning vart man kan få tag i dem dock.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top