CB 600 Hornet

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600F 2012
Hej!

Jag har nyligen köpt en Hornet 2012 och jag hoppas att ni kan svara på följande frågor (de finns säkert besvarade redan men jag orkar inte söka igenom hela tråden):

1 Vilket styre skulle ni rekommendera för en lite mer aggressiv körställning? Jag har sett att det finns folk som rekommenderar Renthal Ultra Low men om jag förstått saken rätt bör man kapa dem lite och därefter borra nya hål i styret. Jag vill helst undvika allt detta. Jag har sett att några rekommenderar crosstyren. Är de lägre än originalstyret och kan någon vara snäll och skicka en länk till ett bra styre?

2 Stålomspunna slangar. Är det någon som har erfarenhet av hur det är att köra med sådana jämfört med originalslangarna? Är det svårt att byta själv?

3. Tail tidy. Länkar till bra och billiga önskas

4. Jag vet att det finns en uppsjö av slip-ons. Alla rekommendationer uppskattas. Min Hornet är mattsvart och letar efter något som passar och som samtidigt kan ge bättre effekt (observera att jag inte är speciellt insatt och att jag inte vet om det blir bättre effekt av ett slip-on eller om man måste installera ett nytt helsystem för att det ska bli bättre effekt).

5. Power commander. Är det värt att investera i en sådan?

Tusen tack!
 

Karlnr9

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2020
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen ännu
Hej hej!
Ny på forumet och även helt rookie i MC-världen. Kommer dock snart bli ägare till en Hornet CB600f. Ser mycket fram emot detta!
Nu till min fråga.
Denna modell har en liten "kåpa" ovanför framlyktan. Går denna att ta bort? Hade nämligen önskat en liten mer "clean look"
Tack tack!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top