¤¤ Turbo-bike Meet 200 ?? ¤¤

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
lahi skrev:
Kanonpaket! :tummenupp Då klarar man sig hela helgen! Mat är gott... Ska försöka skrapa ihop kosingen tillräckligt snabbt för att få hojen inlåst också... Dessutom har jag 50 mil dit, men det tar man ju på runt 3 timmar. Motorväg nästan hela vägen. Hoppas här är någon skåning som vill samköra, men det löser sig säkert!


Laserpistol kan ju vara ganska kul :) Eftersom jag inte är någon ninja på att starta ordentligt (kör väl 13-sekundersrepor på 402... eller, nja, vi får se) så blir det säkert kul att brassa på ordentligt på rakan istället! Körde den mot varvstoppet på 5:an i höstas, och räknar man på det så ska det motsvara runt 340, men nu kan man iaf få reda på om beräkningarna stämmer :yoparty Och nu blir den ju svart också, så då går den väl ännu fortare?

Min vän från södra skogarna!
Svart är och kommer ALLTID att vara manligt.
Kalla inte mig för "härmapa" eller något liknande nu bara.
 
Last edited:

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
En fråga till er som fixar detta....

Vad skulle det kosta om man enbart kommer över dagen och träffar likasinnade människor med turbohojjar??? Jag bor i v-ås och tänkte bara åka över dagen och kolla läget och snacka med alla andra er som kör turbo...

Tacksam om någon kunde svara på detta som fixar till träffen....
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
Crille skrev:
En fråga till er som fixar detta....

Vad skulle det kosta om man enbart kommer över dagen och träffar likasinnade människor med turbohojjar??? Jag bor i v-ås och tänkte bara åka över dagen och kolla läget och snacka med alla andra er som kör turbo...

Tacksam om någon kunde svara på detta som fixar till träffen....

Tjena Crille,

Självklart skall du komma dit! :banana :tummenupp (snygg hoj du byggt förresten)
Jag kommer att starta en ny intressepoll/anmälningslista nu i veckan där ett par olika alternativ kommer att undersökas, under de senaste 2 veckorna har några av de som skulle komma hoppat av. Hoppas också ha prisalternativen klara då.

//Kurgan
 

MikkE

Guest
Har inte sett förrän nu att det kommet att bli åka av!

Ballt värre, har bokat in mig den 11-12 Juni och kommer at vara där för att fota. Vem vet, Du kommer kanske komma med i Bomber Magazine ;)
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
MikkE skrev:
Har inte sett förrän nu att det kommet att bli åka av!

Ballt värre, har bokat in mig den 11-12 Juni och kommer at vara där för att fota. Vem vet, Du kommer kanske komma med i Bomber Magazine ;)

Blir o fixa lite extra bakdäck så man kan göra lite burnisar då.. :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
CHIPPEN_no1 skrev:
Blir o fixa lite extra bakdäck så man kan göra lite burnisar då.. :)
Hehe, jag har ett burnisdäck liggande här i garaget, skulle kanske ta med det på passagerarsadeln... Någon som tar med däckkrängarutrustning? :hihi
Jag tar kanske med mig två snubbar till härifrån. Om de hinner få ihop sina hojar i tid så de vet om de kan komma. Bäst att veta det innan de betalar... En ZZR1100 med MP-Racing tryckturbo och en GSX1100 -84 med sugturbo (modifierat Mr. Turbo-kit). Vi får se om de kan!
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
CHIPPEN_no1 skrev:
Blir o fixa lite extra bakdäck så man kan göra lite burnisar då.. :)

Skall se om jag kan fixa fram lite beggade slicks för en skitsumma.
Är det några som skulle vara intresserade i så fall?
Jag kommer i så fall att ta med däckkrängar utrustning då jag som arrangör kommer att vara tvungen å ta med lite andra prylar också.

Burnis = Kul :tummenupp
Större burnis = ändå roligare :yoparty
Burnis så hela stället ses genom en skön dimma = :Bugar :Bugar

//Kurgan

(Faaaaaan vad vintern är lång!)

lahi skrev:
Hehe, jag har ett burnisdäck liggande här i garaget, skulle kanske ta med det på passagerarsadeln... Någon som tar med däckkrängarutrustning? :hihi
Jag tar kanske med mig två snubbar till härifrån. Om de hinner få ihop sina hojar i tid så de vet om de kan komma. Bäst att veta det innan de betalar... En ZZR1100 med MP-Racing tryckturbo och en GSX1100 -84 med sugturbo (modifierat Mr. Turbo-kit). Vi får se om de kan!

Klart grabbarna ska med!! :yoparty
Du bjuder dem på öl vid mekningen nu, så bjuder de dig på öl på Turbo-Bike meet....

//Kurgan
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
Jösse skrev:
Ja det kostar.
Symbolisk summa kommer att tas ut.

Har också bakdäck.

PM:a vad det kostar till mig så vi kan lägga in det i budgeten.
Klart vi skall ha en bromsbänk! :yoparty :yoparty
Kommer bli svårt för vissa att förklara under kvällen..... Men gott om gratis öl för några andra... :gnissla :fyllisar

//Kurgan
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kurgan skrev:
Klart grabbarna ska med!! :yoparty
Du bjuder dem på öl vid mekningen nu, så bjuder de dig på öl på Turbo-Bike meet....

//Kurgan
Jag ska försöka få med dem! Öl är bra... nära till Danmark också, så jag skulle kanske åka dit och handla några flak öl och slänga in dem i deras garage så de börjar skruva på lite :hihi
 

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Huddinge
Hoj
hayabusa turbo 06
Kurgan skrev:
PM:a vad det kostar till mig så vi kan lägga in det i budgeten.
Klart vi skall ha en bromsbänk! :yoparty :yoparty
Kommer bli svårt för vissa att förklara under kvällen..... Men gott om gratis öl för några andra... :gnissla :fyllisar

//Kurgan
En bromsbänk är ingen dum ide. Fakta är bättre än gissningar.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Kurgan skrev:
:banana :banana Äntligen, Äntligen - Turbo-Bike Meet helgen är bokad!!! :banana :banana

Datum = 11-12 Juni (5-6 augusti tyvärr bokat av Supermotard serien)
Plats = Malmbybanan utanför Södertälje/Strängnäs (södra delan av banan, http://www.malmby-fairground.se/malmby/)

Boende = Vi bor på Ulvhälls herrgård utanför Strängnäs (http://www.ulvhall.se/)
Det som kommer att ingå i "paketet" för boendet är:
1. Hotellrum natten lördag-söndag
2. Lunch på banan både lördag coh söndag
3. Middag med grillning på lördag kväll (Ölen står du själv för)
4. Frukost på söndag morgon
5. Ett antal timmar med snack om turbohojar, skryt å ljug med antal hästkrafter (som finns där men har bara inte hunnit bänka ännu....) å allmänt sån't som alla andra än vi inte tycker är intressant.....

Har också bokat att ca 30 hojar kan låsas in över natten. Självklart går dessa till de som först betalar!!!

Pris och Betalningssätt - Kommer snart. Jagar fortfarande runt efter en enkel tidtagnings utrustning + en laser pistol för å mäta toppfart :gnissla
Det skall tydligen finnas en hyffsat enkel tidtagnings utrustning i Mora trakten. Någon som känner till vem som har den??? PM mig i så fall

Ungefärligt pris ~ Priset är VÄLDIGT beroende av hur många som kommer men räkna med runt 2000-2300kr/person där banhyra, boende och mat ingår enligt ovan. :tummenupp

Vi som inte kör turbohoj men vill vara med ändå! Vad kostar det att bara delta på t,ex. middan ? Skall kolla upp

//Kurgan

JÄTTEKUL, problemet är bara att 11-12 Juni INTE är en weekend utan en sön-måndag :3freak
:va Vad gäller :va
En fråga till, i vilken utsträckning blev det :va
blev det tidtagning, SVEMO försäkrat, hotell, garage, väntande ambulans, sockervadd och flygtur runt Strängnäs :tungan
Vad blir kostnaden för att komma och kolla in stora grabbarna över dagen (vilken det nu blev).
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
krille krokodil skrev:
JÄTTEKUL, problemet är bara att 11-12 Juni INTE är en weekend utan en sön-måndag :3freak
:va Vad gäller :va
En fråga till, i vilken utsträckning blev det :va
blev det tidtagning, SVEMO försäkrat, hotell, garage, väntande ambulans, sockervadd och flygtur runt Strängnäs :tungan
Vad blir kostnaden för att komma och kolla in stora grabbarna över dagen (vilken det nu blev).

Bra att du är observant Crille!!
Datumet skall naturligtvis vara helgen den 10-11 Juni!
Angående övriga frågor:
- Hotell är bokat (vi får ett eget annex om vi blir minst 30 stycken)
- Garage för minst 30 hojar är bokat
- Eftersom detta arrangemang ej går genom Svemo = ingen Svemo försäkring
- Ambulans är ej bokad/hyrd. Alla som är anmälda, tycker att en ambulans måste finnas och är villiga att BETALA för det, skriv detta här i tråden. Det kostar....

Då jag fortfarande inte hittat någon ENKLARE tidtagnings utrustning (dvs billigare än de 22000-25000 + moms som Persåker resp Time-Tree vill ha) vill jag inte gå ut med några definitiva priser ännu.
Ingen som känner någon?? Någon som kan hjälpa till??

Men var inte orolig - Kommer naturligtvis fixa så att du kan vara med!!

Helikopterturer och andra långsamma nedköp jämfört med turboåkning sker helt på egen risk för ev. uttråkning :rofl

//kurgan
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
grömpa skrev:
jag vill också komma om ja får :näsblod :rolleyes:

Klart du får! Du är supervälkommen! Skriv upp dig på listan.
Din hoj har ju dessutom ett ascoolt nylle.
Tur att träffen är i juni så du hinner fylla 18 innan. Antar att den är på 25kW också, känns som det behövs en turbo på en 900RR för att komma upp till de höjderna :hihi :hihi

//Kurgan
 

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
Kurgan skrev:
Klart du får! Du är supervälkommen! Skriv upp dig på listan.
Din hoj har ju dessutom ett ascoolt nylle.
Tur att träffen är i juni så du hinner fylla 18 innan. Antar att den är på 25kW också, känns som det behövs en turbo på en 900RR för att komma upp till de höjderna :hihi :hihi

//Kurgan

tackartackar :)
hehe jo :D
jo den kommer vara reggad som 25 kw men effekten kommer väll ligga på 27-28 kw högst.
man får ju inte vara olaglig :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top